Alisa Kolosova

Mezzosopran

Alisa Kolosova fot. IntermusicaUczestniczka Atelier Lyrique przy Opéra National de Paris i Salzburg Festival Young Artists Program. Zadebiutowała na scenach międzynarodowej sceny muzycznej w 2010 roku podczas Salzburg Whitsun Festival, gdzie wystąpiła w operze Mozarta La Betulia liberata pod batutą Riccarda Mutiego.

Niedługo potem odbył się jej debiut w Pesaro, gdzie zaśpiewała partię Marchesa Melibea w Podróży do Reims pod batutą Andrei Battistoniego i na Ravenna Festival ponownie w wystawieniu La Betulia liberata. Następne jej role to m.in.: Olga w Eugeniuszu Onieginie w Opéra National de Paris, Haendla Mesjasz w Den Norske Opera w Oslo i Kennedy Centre w Waszyngtonie z National Symphony Orchestra, Orfeusz w Glucka Orfeuszu i Eurydyce w Opéra National de Paris, Rusałka na Glyndebourne Festival pod batutą sir Andrew Davisa, Vivaldiego Farnace z Maxem-Emmanuelem Cencicem podczas serii koncertów prowadzonych muzycznie przez Diego Fasolisa i I Barocchisti oraz w Życiu za cara Glinki w Opéra Berlioz de Montpellier (Festival of Radio France) pod batutą Alexandra Vedernikova. Od 2011 do 2014 była członkiem zespołu artystycznego Opery Wiedeńskiej, gdzie wykonywała m.in. partie Poliny w Damie pikowej, Olgi w Eugeniuszu Onieginie, Feneny w Nabucco, Suzuki w Madame Butterfly i Bersi w Andrei Chenier a wiosną 2014 odbył się kolejny znaczący debiut artystki w partii Calba w nowej produkcji Maometto II w Rzymie pod batutą Roberta Abbado.

W swojej działalności koncertowej współpracuje z Riccardo Mutim, występując pod jego batutą m.in. w Lieder eines fahrenden Gesellen Mahlera w Szanghaju i Pekinie, Requiem Mozarta i Magnificat Vivaldiego w Teatro dell’Opera di Roma, Mszy Nr 5 Schuberta z Symphonieorchester des Bayerischer Rundfunk oraz Magnificat Vivaldiego z Chicago Symphony Orchestra. Ma także na koncie recital w Musashino Cultural Foundation w Tokio, a w rodzinnej Moskwie wystąpiła w Respighiego Oratorio di Natale podczas December Nights Festival Światosława Richtera w Moskwie i w wersji koncertowej w Oberona Webera w Tchaikovsky Hall w Moskwie pod batutą Alexandra Rudina i z Musica Viva.

W zeszłym sezonie wystąpiła w partiach Magdaleny w nowej produkcji Rigoletta Verdiego w Rzymie, Olgi w Eugeniuszu Onieginie Czajkowskiego w Bayerische Staatsoper i São Paulo, a także po raz pierwszy w partii Foreign Princess w Rusałce Dvořáka w Opéra National de Paris. Wystąpiła tez po raz pierwszy w Carnegie Hall śpiewając w I Symfonii Skriabina i w Aleksandrze Newskim Prokofiewa pod dyrekcją Riccarda Mutiego z Chicago Symphony Orchestra, z którymi to artystami wzięła także udział w wykonaniu Requiem Mozarta.

W sezonie 2015/2016 po raz pierwszy wystąpiła w szeregu nowych ról. Wykonywała m.in. partie: Isoletty w La Straniera w Concertgebouw w Amsterdamie, Dalili w Saint-Saensa Samsonie i Dalili w Bazylei. Przyszłe angaże obejmują: Maddalenę w Bayerische Staatsoper i holenderski debiut w Dutch National Opera, debiut w nowej produkcji Berlioza Romeo i Julia. Zaśpiewa także podczas koncertu Das Lied von der Erde w Philharmonie de Paris z Orchestra National de France i Mikko Franckiem, a także Mszy głagolickiej z sir Johnem Eliotem Gardinerem w Tonhalle w Zurychu

fot. Intermusica