Anna Bonitatibus pochodzi z regionu Basilicata we Włoszech. Naukę muzyki rozpoczęła w wieku dziewięciu lat. Posiada dyplom z wyróżnieniem w zakresie śpiewu i gry na pianinie. Jako zwyciężczyni kilku konkursów międzynarodowych, postanowiła skupić się na nauce technik wokalnych, repertuaru osiemnastowiecznego i belcanto.
Aktualnie w swoim repertuarze Anna Bonitatibus posiada ponad pięćdziesiąt tytułów operowych. Od czasu swojego pierwszego nagrania – była to Griselda Antonio Vivaldiego – w 1992 artystka wyspecjalizowała się w pełnych pasji operach baroku. Szczególnie warte odnotowania są jej kreacje w neapolitańskich operach buffa oraz repertuarze francuskim. Dzięki swoim interpretacjom najważniejszych i najlepiej znanych dzieł Mozarta, Haendla i Rossiniego, Anna Bonitatibus występowała na najbardziej prestiżowych scenach Europy i w salach koncertowych na całym świecie. W jej repertuarze na szczególną uwagę zasługują tzw. role spodenkowe oraz repertuar sakralny.
Zadebiutowała w w 1999 roku w La Scali w operze Don Giovanni pod batutą maestro Riccardo Muti; w tym samym sezonie wystąpiła jako Adalgiza w nowej inscenizacji Normy w Teatro di San Carlo w Neapolu.
Wśród jej najnowszych kreacji na uwagę zasługują role tytułowe w Didone Cavalliego oraz Agrippinie Haendla; partia Ariodante w operze Ginevra di Scozia Mayra oraz Requiem Verdiego, które zostały przyjęte wysoko ocenione zarówno przez krytyków jak i publiczność. W przyszłych sezonach Anna Bonitatibus zaprezentuje się w kolejnych nowych partiach na deskach najbardziej prestiżowych scen operowych.
Wśród czołowych dyrygentów, którzy towarzyszyli artystce podczas jej bogatej i pełnej sukcesów kariery są: Ivor Bolton, Daniele Callegari, Bruno Campanella, William Christie, Myung-Whun Chung, Alan Curtis, Ottavio Dantone, Diego Fasolis, Romano Gandolfi, René Jacobs, Thomas Hengelbrock, Will Humburg, Louis Langrée, Nicola Luisotti, Lorin Maazel, Andrea Marcon, Sir Charles Mackerras, Marc Minkowski, Riccardo Muti, Gianandrea Noseda, Sir Antonio Pappano, Jordi Savall, Jeffrey Tate, Marcello Viotti, Franz Welser-Möst oraz Alberto Zedda.
Współpracowała z takimi reżyserami jak: David Alden, Sven-Eric Bechtolf, Irina Brook, Roberto De Simone, Beppe de Tomasi, Jurgen Flimm, Dario Fo, Kasper Holten, Andreas Homoki, Jean-Louis Martinoty, Sir Jonathan Miller, Laurent Pelly, Pier Luigi Pizzi, Luca Ronconi, Toni Servillo, Emilio Sagi, Jerome Savary czy Bartlett Sher.
Anna Bonitatibus dokonała wielu nagrań CD i DVD; wśród najnowszych są albumy solowe Semiramide – La Signora regale (fascynujący wybór utworów związanych z legendarną królową Semiramis, rzadkie arie operowe i sceny skomponowane w XVIII i na początku XX wieku, większość nagrana po raz pierwszy); Un Rendez-vous (arie Rossiniego na głos i fortepian, prezentowane także podczas światowego tournee; Sony RCA Red Seal); L’Infedeltà costante Haydna (Sony/DHM). W przyszłym roku artystka odbędzie tournee po Europie, prezentując utwory z albumu Semiramide. Wystąpiła na płycie z nagraniem Tolomeo Haendla oraz Andromeda liberata Vivaldiego (Deutsche Grammophon); Lettere amorose Scarlattiego, Deidamia i Un’opera Immaginaria Haendla (Virgin); Falstaffa Verdiego (Naxos); Rédemption Césara Francka (Fenice). Nagrywała także dla Abeille, Oehms, Avie i BMG. W najbliższym czasie firma Sony wyda album La Tempesta z późnymi kantatami Marianna Martinesa w wykonaniu Anny Bonitatibus.
Wydawnictwa DVD z udziałem Anny Bonitatibus to m.in. obsypane nagrodami La Didone i Ercole Amante Cavalliego (Opus Arte); L’Incoronazione di Poppea Monteverdiego (Virgin Classics); Così fan tutte Mozarta oraz Tamerlano Haendla (Arthaus); a także Cyrulik sewilski Rossiniego (Hardy Classic).