Charles Workman

Tenor

Urodził się w Arkansas. Jest absolwentem Juilliard School. Ceniony interpretator Mozarta i Haendla, jest wszechstronnym artystą, którego repertuar sięga od Monteverdiego i muzyki barokowej po niemiecką operę romantyczną i operę współczesną.

Po wczesnych debiutach w Metropolitan Opera i innych teatrach muzycznych Ameryki, w 1995 roku przeniósł się do Europy. Występował ze znanymi zespołami operowymi i orkiestrami, takimi jak: Opéra National de Paris, Royal Opera House - Covent Garden, mediolańska La Scala, moskiewski Teatr Bolszoj, Opernhaus Zurich, berlińska Staatsoper unter den Linden, English National Opera, Rossini Opera Festival, Deutsche Oper Berlin, Opera Frankfurcka, La Fenice w Wenecji, Liceu w Barcelonie, madrycki Teatro Real, La Monnaie w Brukseli, Grand Théâtre w Genewie, Bayerische Staatsoper w Monachium, Staatsoper Stuttgart, Teatr Narodowy w Pradze, Les Musiciens du Louvre oraz Les Arts Florissants.

W 1999 roku miał udany debiut podczas Festiwalu w Salzburgu w partii Abarisa w Les Boréades (Rameau) pod dyrekcją Sir Simona Rattle’a, zadebiutował z zespołem Filharmonii Berlińskiej pod dyrekcją Claudia Abbado w Berlinie oraz podczas Festiwalu Wielkanocnego w Salzburgu (Msza h-moll Bacha).

Do ważnych wydarzeń ostatnich sezonów zalicza występy w następujących partiach m.in.: Laca Klemeň w Jenufie i Alwa w Lulu (obie role w brukselskiej La Monnaie), partia tytułowa w Karle Zemlinskiego (Opera Paryska), Bajan/Finn w operze Rusłan i Ludmiła na uroczystym (ponownym) otwarciu moskiewskiego Teatru Bolszoj, Bassanio w prapremierze Kupca weneckiego Andrzeja Czajkowskiego (Bregenzer Festspiele), Eryk w Holendrze tułaczu (Teatro Comunale w Bolonii i warszawski Teatr Wielki - Opera Narodowa), partie tytułowe w operach: Palestrina Pfitznera (Bayersiche Staatsoper w Monachium), Łaskawość Tytusa (La Monnaie w Brukseli), Czas w Triumfie czasu i rozczarowania Haendla (berlińska Staatsoper i Staatsoper Stuttgart), Idomeneo (Opera Paryska i Teatr Narodowy w Pradze), Jowisz w Semele Haendla obok Cecilii Bartoli (paryska Salle Pleyel, Theater an der Wien, Opernhaus Zurich), Silvio w Drzewie Diany Martina y Solera (Liceu w Barcelonie), Don Ottavio (Santa Fe Opera), Acis w operze Acis i Galatea (Royal Opera House - Covent Garden), Polo w operze Marco Polo Tana Duna (Opera Holenderska) oraz Flamand w Capriccio, Albert Gregor w Sprawie Makropulos i Książę w Miłości do trzech pomarańczy (wszystkie w Opéra National de Paris).

W swoim dorobku posiada także nagrania CD: Armide Glucka, Sen Scypiona Mozarta, Piękna dziewczyna z Perth Bizeta oraz Mojżesz i Faraon Rossiniego; oraz DVD: Drzewo Diany (Liceu w Barcelonie), Acis i Galatea (Royal Opera House - Covent Garden), Semele (Opernhaus Zurich), Miłość do trzech pomarańczyCardillac (Opera Paryska), Marco Polo (Opera Holenderska), Arabella (Metropolitan Opera) oraz opery Rossiniego: Gazeta (Liceu w Barcelonie) i Tankred (Teatro Verdi w Trieście).

fot. archiwum artysty