Jest dyrektorem ds. administracji artystycznej w Houston Grand Opera. Dołączyła do zespołu w 2000 roku jako szefowa Houston Grand Opera Studio, słynnego międzynarodowego programu szkoleniowego dla młodych śpiewaków i pianistów-korepetytorów. W 2009 roku objęła stanowisko naczelnego konsultanta nowo utworzonego Programu Kształcenia Młodych Talentów przy Teatrze Bolszoj w Moskwie.
Prowadziła kursy mistrzowskie i była konsultantką muzyczną śpiewaków w Moskwie, Kijowie, Nowym Jorku, pracowała w znanych teatrach operowych i na festiwalach muzycznych, m.in. San Francisco Opera Merola Program oraz Aspen Music Festival. Ponadto uczyła w Lukce i Spoleto (Włochy) we współpracy z Konserwatorium Cincinnati, a także w Curtis Institute of Music, Manhattan School of Music i na Uniwersytecie Michigan. Była jurorem konkursów wokalnych, m.in. Metropolitan Opera National Council Auditions i Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Belvedere im. Hansa Gabora.
Studia w zakresie sztuki wokalnej odbyła i otrzymała licencjat w dziedzinie muzyki i na Uniwersytecie Michigan, następnie rozpoczęła studia doktoranckie na Uniwersytecie Teksasu w Austin. Występowała z zespołami operowymi Michigan, Teksasu, Kalifornii; także w Europie, gdzie wykonywała partie Donny Anny i Donny Elviry w Don Giovannim, Georgette w Płaszczu, Fiordiligi w Cosi fan tutte oraz Lady Makbet w Makbecie. Powróciła na scenę operową w 2007 roku, by zadebiutować w Houston Grand Opera partią Księżnej de Krackentorp w Córce pułku Donizettiego.
Za zasługi dla światowej wspólnoty sztuki i nauki uhonorowana została Odznaką Honorową Międzynarodowego Funduszu Powierniczego Rosyjskiego Technologicznego Uniwersytetu im. Ciołkowskiego w Moskwie Jest trzecią kobietą i drugim obywatelem USA otrzymującym to wyróżnienie. W 2007 roku Houston Grand Opera przyznała jej Guild Bravo Award za wybitne osiągnięcia i zawodowe zaangażowanie.