Wykształcenie zdobył w Instytucie Saint-Luc w Brukseli oraz Akademii Sztuk Pięknych w Antwerpii. W latach 80. wraz z Ivem Van Hove założył flamandzkie grupy teatralne Akt/Vertikaal i Toneelproducties De Tijd. W 1990 roku został stałym scenografem grupy teatralnej Zuidelijk Toneel w Eindhoven. W 2001 roku przeniósł się do Toneelgroep Amsterdam, gdzie został głównym scenografem i stałym projektantem zespołu. Pracował tam m.in. przy takich przedstawieniach, jak: Anioły w Ameryce, Szepty i krzyki, Rocco i jego bracia, Antonioni Project, Głos człowieczy, Teoremat, Trylogia letniskowa, Dzieci słońca, I nigdy się nie rozłączymy, Skąpiec, Rosjanie!, Mężowie, Makbet, Zmierzch długiego dnia, Śmierć Dantona, Źródło, Maria Stuart, Królowie wojny oraz Song from Far Away. Był gościnnym wykładowcą w Gerrit Rietveld Akademie. Jest współtwórcą programu kształcenia scenografów w Antwerpii. Projektował dekoracje i światła do wielu różnorodnych przedstawień teatralnych, od klasyków począwszy (Sofokles, Eurypides, Szekspir i Marlowe), aż po sztuki współczesne (Williams, O’Neill, Camus, Mauriac, Genet i Sontag). Jego twórczość obejmuje teatr, taniec (zespół Rosas), a także operę: Lulu i pełen cykl Pierścienia Nibelungów w Operze Flamandzkiej, Dwaj Foskariusze w La Monnaie, Fidelio w Opéra Palais Garnier oraz Sprawa Makropulos, Łaskawość Tytusa i Jolanta w Nederlandse Opera. Poza ścisłą współpracą z Ivem Van Hove (ostatnio Widok z mostu na Broadwayu i Lazarus w New York Theatre Workshop) i Anne Teresą de Keersmaeker, ma w swoim dorobku realizacje z innymi znakomitymi reżyserami, takimi jak: Johan Simons i Pierre Audi. Laureat nowojorskiej Bessie Award za scenografię do Drumming Live oraz Obie Award za Heddę Gabler. W 2008 roku otrzymał holenderską nagrodę teatralną Prosceniumprijs, a w 2015 roku, wspólnie z Ivem Van Hove - Amsterdamską Nagrodę Kultury; uhonorowany został też Lucille Lortel Award za wybitną scenografię w spektaklu Sceny z życia małżeńskiego w New York Theatre Workshop. (fot. J. Versweyveld)