Dramaturg, librecistka, pisarka i tłumaczka. Początkowo uczyła się aktorstwa. W rezultacie uzyskała tytuł magistra teatrologii i literatury angielskiej na Uniwersytecie Amsterdamskim. Pracowała w różnych obszarach teatru - jako pisarka, dramaturg, tłumaczka i konsultant artystyczny wielu zespołów, w szczególności dla Toneelgroep Amsterdam, Kampnagel Internationale Kulturfabrik w Hamburgu i De Kopergietery w Gandawie. Była konsultantem artystycznym w Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Jako dramaturg ma w swoim dorobku wieloletnią współpracę z takimi reżyserami, jak: Gerardjan Rijnders, Pierre Audi oraz Ivo Van Hove. Jest autorką blisko 30 przekładów, tłumaczyła m.in. utwory Szekspira, Racine’a, Ajschylosa, O’Neilla, Pintera, Büchnera i Goethego. Napisała też wiele librett operowych i baletowych oraz tekstów dla teatrów muzycznych: Solid Ashes (dla czterech różnych kompozytorów, m.in. Philipa Glassa), Persians (kompozytor Boudewijn Tarenskeen), Raaff i Waiting for Miss Monroe (kompozytor Robin de Raaff) oraz Berg, monolog wykonywany do muzyki Lyrische Suite Albana Berga. Dla holenderskiego Het Nationale Ballet napisała nowe wersje Ognistego ptaka i Coppélii. Balet Mata Hari z jej oryginalnym librettem, choreografią Teda Brandsena i muzyką Tarika O’Regana będzie miał swą prapremierę w lutym 2016 roku. Jako dramaturg operowy przygotowywała Sprawę Makropulos i Der Schatzgräber (Holenderska Opera Narodowa), Pierścień Nibelungów (Opera Flamandzka), Idomeneo (La Monnaie), Makbeta (Opéra de Lyon) i Mazepę (Komische Oper Berlin). (fot. arch. artystki)