• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Janine Brogt

Dramaturg

Dramaturg, librecistka, pisarka i tłumaczka. Początkowo uczyła się aktorstwa. W rezultacie uzyskała tytuł magistra teatrologii i literatury angielskiej na Uniwersytecie Amsterdamskim. Pracowała w różnych obszarach teatru - jako pisarka, dramaturg, tłumaczka i konsultant artystyczny wielu zespołów, w szczególności dla Toneelgroep Amsterdam, Kampnagel Internationale Kulturfabrik w Hamburgu i De Kopergietery w Gandawie. Była konsultantem artystycznym w Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Jako dramaturg ma w swoim dorobku wieloletnią współpracę z takimi reżyserami, jak: Gerardjan Rijnders, Pierre Audi oraz Ivo Van Hove. Jest autorką blisko 30 przekładów, tłumaczyła m.in. utwory Szekspira, Racine’a, Ajschylosa, O’Neilla, Pintera, Büchnera i Goethego. Napisała też wiele librett operowych i baletowych oraz tekstów dla teatrów muzycznych: Solid Ashes (dla czterech różnych kompozytorów, m.in. Philipa Glassa), Persians (kompozytor Boudewijn Tarenskeen), Raaff i Waiting for Miss Monroe (kompozytor Robin de Raaff) oraz Berg, monolog wykonywany do muzyki Lyrische Suite Albana Berga. Dla holenderskiego Het Nationale Ballet napisała nowe wersje Ognistego ptaka i Coppélii. Balet Mata Hari z jej oryginalnym librettem, choreografią Teda Brandsena i muzyką Tarika O’Regana będzie miał swą prapremierę w lutym 2016 roku. Jako dramaturg operowy przygotowywała Sprawę Makropulos i Der Schatzgräber (Holenderska Opera Narodowa), Pierścień Nibelungów (Opera Flamandzka), Idomeneo (La Monnaie), Makbeta (Opéra de Lyon) i Mazepę (Komische Oper Berlin). (fot. arch. artystki)

 

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''