Absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie Marii Halfter. Wyjechał na stypendium wokalne do Wiednia (klasa Kurta Equiluza). Odbył kursy mistrzowskie w Innsbrucku u René Jacobsa. Jest laureatem wielu krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych, m.in.: Konkursu Mozartowskiego w Salzburgu, Konkursu Pieśniarskiego w Wiedniu oraz Konkursu operowego w Wiedniu „Belvedere”.
Od 1982 roku jest solistą Teatru Wielkiego - Opery Narodowej; jednocześnie współpracuje z Warszawską Operą Kameralną oraz teatrami operowymi, m.in. w Krakowie i Wrocławiu. Ma w swym dorobku główne partie w operach takich kompozytorów, jak: Czajkowski, Haendel, Mozart, Penderecki. Jego pasją jest muzyka oratoryjno-kantatowa. Występował pod batutami takich dyrygentów, jak: Henryk Czyż, Agnieszka Duczmal, Milan Horvat, Edmond Colomer, Vladimir Kranjčević, Jan Krenz, Jerzy Maksymiuk, Helmuth Rilling, Jerzy Semkow, Stefan Stuligrosz, Heinz Wallberg, Filipp Zigant. Ma w dorobku ponad 10 płyt solowych i zespołowych. W 1999 roku wykonał Requiem Mozarta z Orchestre National de France na koncercie związanym z obchodami 150. rocznicy śmierci Chopina.
W jego repertuarze znajdują się m.in. partie w: Turandot (Cesarz Altoum) Pucciniego, Strasznym dworze (Damazy) Moniuszki, Czarnej masce (Hadanek) Pendereckiego, Otellu (Roderigo) Verdiego, Onieginie (Triquet) Czajkowskiego, Madame Butterfly (Yamadori) Pucciniego, Opowieściach Hoffmanna (Nataniel i Spaanzani) Offenbacha, Przysiędze (Gorenflot) Tansmana, Zagładzie domu Usherów (Lekarz) Glassa, Weselu Figara (Don Curzio), Uprowadzeniu z Seraju (Belmonte) Mozarta. Jego ostatnią kreacją na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej była partia Adama w Diabłach z Loudun Krzysztofa Pendereckiego (2013).
Od 2001 roku jest pedagogiem z tytułem doktora habilitowanego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
fot. N. P. Antúnez