Tal Yarden

Projektant wideo

Urodził się w Jerozolimie. Tworzy dla teatru, opery, tańca i przedstawień muzycznych. Jest autorem projektów do realizacji Ivo Van Hove’a, są to m.in. Królowie wojny, Antygona (Barbican), Źródło, Mężowie, Rosjanie, Dzieci słońca, Szepty i krzyki, Antonioni Project, Anioły w Ameryce, Żałoba przystoi Elektrze, Tragedie rzymskie (Toneelgroep Amsterdam), Brokeback Mountain (Teatro Real), Der Schatzgräber (De Nederlandse Opera), Mazepa (Komische Oper Berlin) i Makbet (Opéra de Lyon), Ludwig II (Münchner Kammerspiele), Edward II, Mizantrop (Schaubühne), Łaskawość Tytusa, Idomeneo (La Monnaie) oraz cykl Pierścienia Wagnera (Vlaamse Opera). Ponadto projektował wideo do przedstawień: Between Worlds (ENO), POP! (Yale), Król Lear (Public), Distracted (Roundabout), Little Foxes, Liberty City, Beast, Mizantrop, Kaos (New York Theatre Workshop), Lush Valley, Sounding (HERE), Futura (NAATCO), The King Is Dead, Not Garden (Stephen Petronio), Tight Right White, Quotations from a Ruined City (Reza Abdoh). Jest również autorem scenografii, stworzył ją dla do spektakli: Corpus Exquisitus, A Dog and Pony Show (Chashama). W ostatnim czasie stworzył projekty wideo do spektakli Lazarus według Davida Bowie i Endy Walsh (NYTW) oraz Indecent (Yale & La Jolla). Doradza jako konsultant techniczny w Performing Arts Center w World Trade Center. (fot. arch. artysty)