• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy 2025/26
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Vocalconsort Berlin

Chór

Vocalconsort Berlin to zespół założony w 2003 roku. Jest najmłodszym z trzech zawodowych chórów działających w Berlinie. Nie ma stałego dyrygenta; współpracuje z Danielem Reussem, Jamesem Woodem, Folkertem Uhde i Sashą Waltz. Chór miał okazję występować z takimi dyrygentami, jak: Marcus Creed, Jos Van Immerseel, Ottavio Dantone, Christoph Rousset, Iván Fischer, Pablo Heras-Casado czy Peter Ruzicka. Podobnie jak zespoły Sasha Waltz & Guests oraz Akademie für Alte Musik Berlin, Vocalconsort ma siedzibę w nowoczesnej sali koncertowej Radialsystem V w Berlinie.

Zespół z powodzeniem wykonywał tak zróżnicowane utwory, jak Orfeusz Monteverdiego pod batutą René Jacobsa na festiwalu w Innsbrucku, Pory Roku Haydna pod kierunkiem Christophera Mouldsa w Rotterdamie, A Quiet Place Bernsteina pod dyrekcją Kenta Nagano czy Inseln/Randlos Petera Ruzickiego pod batutą kompozytora. Vocalconsort towarzyszył chórowi berlińskiej Komische Oper podczas wykonania Mojżesza i Aarona Schoenberga pod kierunkiem Vladimira Jurowskiego w reżyserii Barriego Kosky'ego.

W dyskografii zespołu znajdziemy nagrania Oda na urodziny królowej Anny i Dixit Dominus Händla z Andreasem Schollem i Akademie für Alte Musik Berlin, oratorium Athalia Händla z Nurią Rial i Kammerorchester Basel oraz motetów Bacha pod kierunkiem Marcusa Creeda. Z nagranie drugiej księgi motetów Sacrae Cantiones Gesualdo pod batutą Jamesa Wooda zespół otrzymał Nagrodę ECHO Klassik w 2013 roku. W 2015 chór nagrał Prophetiae Sibyllarum autorstwa Orlanda di Lasso pod dyrekcją Daniela Reussa –wykonanie to uznano za wzorcowe. W 2016 roku zespół wykonał i nagrał utwór Svena Helbiga na chór i orkiestrę pt. I eat the sun and drink the rain. Opisując w Kulturradio swoje wrażenia po wysłuchaniu działa, Astrid Belschner stwierdziła: „Przyjemność dla ucha... Chór śpiewa w sposób przejrzysty, zachwycając piękną, zrównoważoną, promienną barwą…”

Realizując własne projekty, Vocalconsort Berlin łączy gatunki i dyscypliny artystyczne. Przy Über das Verlangen / Allegory of Desire współpracowali z belgijskim zespołem Zefiro Torna i tunezyjską piosenkarką Ghalią Benali; From Inside to koncert w inscenizacji Hansa-Wernera Kroesingera prezentujący utwory Gesualdo i Giacinto Scelsiego; Libera Me łączy muzykę Lobo, Despreza i Gesualdo oraz taniec współczesny, zaś koncert chóralny Songs of Suffering powstał we współpracy z kompozytorem Jamesem Woodem i stanowi współczesny lament złożony z elegii Lobo i Tallisa, nowego utworu Jamesa Wooda i przestrzennych projekcji wideo autorstwa Arnima Friessa.

Vocalconsort Berlin występuje w całej Europie, m.in. w Amsterdamie, Barcelonie, Londynie, Wiedniu, Paryżu i Salzburgu. W tym roku ponownie wykona Mojżesza i Aarona w Hamburgu. Zespół wystąpi także w Schwetzingen, Turyngii, St. Gallen oraz – po raz pierwszy w swojej historii – w Filharmonii Berlińskiej. Vocalconsort Berlin od wielu lat współpracuje z Sasha Waltz & Guests, biorąc udział w takich spektaklach, jak Dydona i Eneasz Purcella, Orfeusz Monteverdiego, Medea Dusapina i Matsukaze Hosokawy. W styczniu 2017 razem z Sasha Waltz & Guests chór wykonał Postać ludzką Poulenca i Lux Aeterna Ligetiego w Elbphilharmonie w Hamburgu.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2025/26
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''