Yevhen Rakhmanin
bas
Jest finalistą Międzynarodowego Konkursu Opery Barokowej im. Pietro Antonio Cesti w Insbrucku (2020).
Od 2019 roku jest członkiem Akademii Operowej Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie, gdzie doskonali swoje umiejętności wokalne pod okiem Matthiasa Rexrotha, Olgi Pasiecznik i Eytana Pessena.
Od lutego do sierpnia 2020 artysta był stypendystą programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Gaude Polonia”.
W ostatnim roku wziął udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich pedagogów, jak Dmitry Vdovin, Ernesto Palacio, Rosetta Cucchi, Izabella Klosińska i Eleonora Pacetti.
W 2018 roku pracował z Jörgiem Halubekiem nad partią Polifema na potrzeby inscenizacji Akisa i Galatei w Kijowie.
Latem 2018 został zaproszony do udziału w projekcie „Music overcomes walls”, w ramach którego we współpracy z reżyserem Thorstenem Kelle i dyrygentem Robinem Engelenen opracował i wykonał partie Masetta i Komandora w Don Giovannim Mozarta.
W latach 2011-2015 śpiewał w Kijowskim Teatrze Muzycznym „Comme il faut“, a następnie w Narodowym Akademickim Teatrze Operetki Kijowskiej (2015–2016).
Od 2016 do 2019 roku był artystą chóru Ukraińskiej Opery Narodowej, gdzie wziął udział w wydarzeniach artystycznych odbywających się w ramach projektu „Шляхи дружби” z udziałem Riccarda Mutiego i Johna Malkovicha w Kijowie i Ravennie.
Od 2016 roku występuje w eksperymentalnych operach ukraińskich jako członek formacji Nova Opera. Grupa ma na koncie występy na takich festiwalach, jak: Operadagen Rotterdam (2018), Prototype Festival w Nowym Jorku (2018), Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY w Lublinie, Festiwal Szekspirowski w Gdańsku (2017), a także w Filharmonii Wiedeńskiej, Macedońskim Teatrze Opery i Baletu, Ukraińskiej Operze Narodowej, Teatrze La Mamma w Nowym Jorku i wielu innych. Spektakl Nova Opera Iyov został uznany za jeden z dziesięciu najlepszych współczesnych opera na świecie w ramach konkursu Music Theater NOW, w którym wzięło udział 436 uczestników z 55 krajów.