Tancerka i baletmistrzyni. Urodziła się w Kalimie w dawnym Kongu Belgijskim. Jej ojciec był Rosjaninem, a matka Południowoafrykanką. Po odzyskaniu przez kraj niepodległości jej rodzice przenieśli się do Brukseli. W wieku 10-14 lat uczęszczała tam na zajęcia do szkoły hiszpańskiego tancerza Emilio Altèsa. Później, przez półtora roku doskonaliła swoje umiejętności w Anglii i związała się z Baletem Opery Marsylskiej pod dyrekcją Roselli Hightower. Zafascynowana premierą baletu Serait-ce la mort? Maurice'a Béjarta, w 1971 roku dołączyła do jego Baletu XX Wieku w Brukseli. Brała tam udział w wielu przedstawieniach Béjarta. Tańczyła partie solowe w Pli selon Pli, Farah, Ce que l’amour me dit, Ce que la mort me dit, w balecie Light, Wien, Wien, nur du allein, w Siedmiu tańcach greckich i Messe pour le temps futur; występowała w Święcie wiosny, Pietruszce itd. Wystąpiła tam również w prapremierze baletu Miłość i ból, i świat, i marzenie Johna Neumeiera. Po przeniesieniu się Béjarta do Lozanny, nadal występowała w jego nowych baletach: À force de partir, je suis resté chezn moi, oraz w La tour, Opéra i Amoroma; kreowała też rolę Erdy w spektaklu Ring um den Ring z udziałem zespołu Béjart Ballet Lausanne w przedstawieniu Deutsche Oper w Berlinie. W ostatnich latach jest pedagogiem-korepetytorem w dyspozycji szwajcarskiej Fundacji Maurice'a Béjarta, będącej właścicielem praw do jego choreografii, i delegowana jest m.in. do realizowania kobiecych scen Święta wiosny.
fot. Ewa Krasucka