• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Łowca androidów

Przemysław Zych / Robert Bondara

  • 10 maja 2026 niedziela 18:00 Sala Moniuszki Kup bilet
  • 12 maja 2026 wtorek 19:00 Sala Moniuszki Kup bilet
  • 13 maja 2026 środa 19:00 Sala Moniuszki Kup bilet
  • 14 maja 2026 czwartek 12:00 Sala Moniuszki Kup bilet
  • 14 maja 2026 czwartek 19:00 Sala Moniuszki Kup bilet
  • 15 maja 2026 piątek 19:00 Sala Moniuszki Kup bilet
  • 16 maja 2026 sobota 12:00 Sala Moniuszki Kup bilet
  • 16 maja 2026 sobota 19:00 Sala Moniuszki Kup bilet
  • 17 maja 2026 niedziela 18:00 Sala Moniuszki Kup bilet
Daty spektakli
  • Czas trwania
  • Zdjęcia
  • Wideo

Balet w dwóch aktach
Libretto: Robert Bondara wg powieści Czy androidy śnią o elektrycznych owcach? Philipa K. Dicka
Muzyka: Przemysław Zych
Prapremiera: 10/05/2026, Polski Balet Narodowy

Czy androidy śnią o elektrycznych owcach? to kultowa powieść science fiction Philipa K. Dicka spopularyzowana dzięki ekranizacjom Ridleya Scotta (Blade Runner) i Denisa Villeneuve’a (Blade Runner 2049). Robert Bondara dla Teatru Wielkiego - Opery Narodowej przygotował spektakl będący nowoczesną adaptacją klasyki fantastyki naukowej, który jest zaproszeniem do filozoficznej podróży stawiającej pytania o granice między człowiekiem a maszyną, etykę technologii i przyszłość sztucznej inteligencji.

Co jest wyznacznikiem człowieczeństwa? To pytanie przyświecające zarówno oryginałowi, jak i twórcom spektaklu. Akcja baletu rozgrywa się w dystopijnym świecie po wojnie nuklearnej, w której Ziemia ucierpiała tak dotkliwie, że stała się miejscem trudnym do życia. Z tego powodu ludzkość kolonizuje inne planety, wykorzystując do tego androidy – istoty posiadające niemal identyczne cechy jak ludzie, lecz są im podległe i mogą przebywać jedynie na terytoriach pozaziemskich.

Główną osią fabularną spektaklu jest historia Ricka Deckarda, łowcy androidów, którego zadaniem jest unieszkodliwianie zbiegłych replikantów przebywających nielegalnie na Ziemi. Bohater otrzymuje zadanie eliminacji piątki przybyłych tu zbuntowanych androidów, choć misja ta wiąże się z dylematami natury moralnej. Okazuje się, że trudno odróżnić ich od ludzi, gdyż posiadają oni uczucia i w swoich działaniach kierują się podobnym pobudkami. Sytuację komplikuje także pojawienie się Rachel Rosen, eksperymentalnej androidki posiadającej wszczepione wspomnienia, z którą połączy Ricka silna więź. Czy istnieje granica między człowiekiem a androidem? Na to pytanie będzie musiał odpowiedzieć główny bohater.

Muzykę do spektaklu stworzył Przemysław Zych – kompozytor i pedagog związany z Uniwersytetem Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, artysta doświadczony w projektach scenicznych, współtwórca spektakli multimedialnych, autor m.in. opery kameralnej Poiesis na podstawie dramatu Zbigniewa Herberta oraz baletu Alicja w Krainie Czarów.

Spektakl Roberta Bondary będzie nowoczesną opowieścią o świecie przyszłości zanurzonym w estetyce kina neo-noir, jednocześnie jednak także podróżą po świecie archetypów, gdyż odwołuje się do istniejącej od stuleci fantazji, której przejawem jest idea golema i postać Frankensteina, czyli stworzenia sztucznego życia. Balet ten jest również okazją do refleksji nad bardzo aktualnymi tematami: co oznacza być człowiekiem w erze sztucznej inteligencji? Jaka jest granica między tym, co naturalne, a tym, co sztuczne, ludzkie i nieludzkie?

Polski Balet Narodowy
Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

Obsada

2026-05-10 | 18:00

Realizatorzy

    • Robert Bondara

      Choreografia
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Diana Marszałek Diana Marszałek

      Scenograf
    • Martyna Kander

      Kostiumy
    • Maciej Igielski

      Światła
    • Kamil Polak

      Projekcje video
    • Robert Bondara

      Choreografia
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Diana Marszałek Diana Marszałek

      Scenograf
    • Martyna Kander

      Kostiumy
    • Maciej Igielski

      Światła
    • Kamil Polak

      Projekcje video
    • Robert Bondara

      Choreografia
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Diana Marszałek Diana Marszałek

      Scenograf
    • Martyna Kander

      Kostiumy
    • Maciej Igielski

      Światła
    • Kamil Polak

      Projekcje video
    • Robert Bondara

      Choreografia
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Diana Marszałek Diana Marszałek

      Scenograf
    • Martyna Kander

      Kostiumy
    • Maciej Igielski

      Światła
    • Kamil Polak

      Projekcje video
    • Robert Bondara

      Choreografia
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Diana Marszałek Diana Marszałek

      Scenograf
    • Martyna Kander

      Kostiumy
    • Maciej Igielski

      Światła
    • Kamil Polak

      Projekcje video
    • Robert Bondara

      Choreografia
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Diana Marszałek Diana Marszałek

      Scenograf
    • Martyna Kander

      Kostiumy
    • Maciej Igielski

      Światła
    • Kamil Polak

      Projekcje video
    • Robert Bondara

      Choreografia
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Diana Marszałek Diana Marszałek

      Scenograf
    • Martyna Kander

      Kostiumy
    • Maciej Igielski

      Światła
    • Kamil Polak

      Projekcje video
    • Robert Bondara

      Choreografia
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Diana Marszałek Diana Marszałek

      Scenograf
    • Martyna Kander

      Kostiumy
    • Maciej Igielski

      Światła
    • Kamil Polak

      Projekcje video
    • Robert Bondara

      Choreografia
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • Diana Marszałek Diana Marszałek

      Scenograf
    • Martyna Kander

      Kostiumy
    • Maciej Igielski

      Światła
    • Kamil Polak

      Projekcje video

Sponsorzy

  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

  • - Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Mecenasi Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

    Partnerzy Akademii Operowej

  • ORLEN
  • Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • - BMW
  • - Sisley
  • - Perlage
  • Partner Polskiego Baletu Narodowego

  • - Carolina Medical Center Grupa Luxmed
  • Patroni medialni

  • - Polskie Radio Program 2
  • - AMS
  • - Gazeta Wyborcza
  • - Polskie Radio Program 3
  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''