Alain Perroux

Dyrektor organizacji pracy artystycznej, Festival d’Aix-en-Provence, France

Studiował literaturę na Uniwersytecie Genewskim (język niemiecki oraz muzykologię), dyrygenturę chóralną (u Michela Corboza) oraz śpiew w Konserwatorium Genewskim. Przez osiem lat gromadził doświadczenie w dziennikarstwie muzycznym (w „Journal de Genève, Le Temps” oraz „L’Avant-Scène Opéra”). Od 2001 do 2009 piastował stanowisko dramaturga w Grand Théâtre de Genève.

Aktualnie jest dyrektorem organizacji pracy artystycznej i dramaturgiem Festival d’Aix-en-Provence we Francji, gdzie odpowiada za nabór, we współpracy z Dyrektorem Naczelnym Pierre Audi.

W roku 1998 stworzył wersję Peer Gynta Ibsena i Griega na aktorów i śpiewaków dla Orchestre de la Suisse Romande, której nagranie pod szyldem Aeon/Harmonia Mundi otrzymało wiele nagród (w tym „Diapason d’or” roku oraz „Choc du monde de la musique”) i w związku z którą był odpowiedzialny za wystawienie ich dialogów w trzech językach. W roku 2000 opublikował L’Opéra, mode d’emploi (Ed. Premières Loges) w dodatku do biografii Franka Martina i Franza Schrekera (Ed. Papillon). W ostatnich latach był redaktorem naczelnym kilku zbiorów książek. Wypuścił również La Comédie musicale, mode d’emploi (opublikowaną przez Premières Loges). Równolegle reżyserował spektakl Opéra de Poche w Genewie z niezależnym zespołem operowym występującym w różnych miastach na terenie Szwajcarii i z którym wystawiał jako impresario i reżyser: Impressions de Pelléas de Debussy w 2004 i 2011, La Calisto Cavalliego w 2006 i Sweeney Todd Sondheima w 2008 i 2009. Stworzył libretto do opery skomponowanej przez Xaviera Dayera, zatytułowanej Contes de la lune vague après la pluie mającej swoją światową premierę w Rouen (Francja) w marcu 2015 roku.