Ekspresja wokalna i osobowość sceniczna Charlotte Hellekant to jedynie dwa z atutów, dzięki którym osiągnęła sukces na scenie operowej i koncertowej, prezentując szeroki repertuar od utworów baroku po muzykę współczesną.
Artystka występowała na scenie po obu stronach Atlantyku, m.in. w Metropolitan Opera, Opéra national de Paris i na Glyndebourne Festival. Wśród ostatnio wykonywanych przez nią ról lirycznych wymienić należy Charlottę w Wertherze (Deutsche Oper Berlin) oraz Carmen (Królewska Opera Szwedzka). Występowała także w operach Händla: jako Ino w Semele w Théâtre des Champs Elysées i Kornelia w Juliuszu Cezarze pod dyrekcją Marka Minkowskiego w Opernhaus Zürich. Zaśpiewała także partię Małgorzaty w znakomitej inscenizacji Potępienia Fausta zrealizowanej przez hiszpańską grupę teatralną La Fura dels Baus i wykonaną na Salzburger Festspiele pod batutą Sylvaina Cambrelinga, Judyta w koncertowym wykonaniu Zamku Sinobrodego na Bergen Festival pod kierownictwem Edwarda Gardnera, a w ubiegłym sezonie występowała w nowej inscenizacji Orfeusza zrealizowanej przez Sashę Waltz & Guests pod batutą Pablo Herasa-Casado.
Toshio Hosokawa specjalnie dla Charlotte Hellekant stworzył partię Murasame w operze Matsukaze. Napisał także dla niej monodram The Raven (Kruk), w którego premierze zaśpiewała w Brukseli, Luksemburgu, Amsterdamie, Paryżu i Japonii z Ensemble Lucilin. Charlotte Hellekant zdobyła również uznanie za kreację tytułowej roli schizofrenicznego króla Szwecji Eryka XIV – która również została stworzona specjalnie dla niej – w operze Mikko Heiniö.
Artystka występuje również często z repertuarem koncertowym z wieloma znanymi dyrygentami i orkiestrami, m.in. Christophem von Dohnányim na BBC Proms, Christophem Eschenbachem i NDR Sinfonieorchester, Esa-Pekka Salonen i Philharmonia Orchestra, Marissem Jansonsem i Orkiestrą Filharmoniczną w Oslo, Jukka-Pekka Saraste i Orkiestrą Symfoniczną Fińskiego Radia oraz Los Angeles Philharmonic pod dyrekcją Gustavo Dudamela.
W sezonie 2015/16 wystapiła na Macau Festival, wykonała partię w II Symfonii Mahlera z Tajwańską Orkiestrą Symfoniczną pod batutą Lan Shui oraz Mszę głagolicką Janáčka z Orquesta y Coro Nacionales de España pod kierownictwem Xian Zhanga. Wystąpi także w Orfeuszu realizowanym przez zespół Sasha Waltz & Guests w Opéra de Lille i projekcie pt. Hedvig Eleanora poświęconemu siedemnastowiecznej szwedzkiej regentce, którego kuratorem, producentem i wykonawcą jest Charlotte Hellekant, a który zostanie wystawiony w Drottningholms Slottsteater.