Jay Hunter Morris

tenor

Jay Hunter Morris

Rozpoczął sezon 2015/16 w Los Angeles Opera jedną ze swoich największych ról – partią Kapitana Ahaba w Moby Dicku, w którym pojawił się w inscenizacji pierwotnie pokazywanej w San Francisco Opera, State Opera of South Australia (Adelaide Festival) i San Diego Opera. W Operze w Filadelfii śpiewa partię Teague’a w Cold Mountain, dzięki której odniósł wielki sukces w Santa Fe Opera minionego lata. W Houston Grand Opera wykonuje tytułową partię Zygfryda. Pod koniec roku wystąpi na Glimmerglass Festival w ramach programu rezydencji artystycznych 2016, gdzie zaśpiewa partię Sędziego Danfortha w The Crucible.

Ostatnie jego występy obejmują m.in. najnowszą produkcję Odyssey Opera w Bostonie w roli Paula w Umarłym mieście (wykonanie koncertowe). W tej partii zadebiutował w zeszłym roku w Dallas Opera. Pojawił się także jako Erik w Holendrze tułaczu w Hawaii Opera Theatre i Washington National Opera (rolę tę wykonywał wcześniej na Glimmerglass Festival, w Los Angeles Opera, Atlanta Opera, Seattle Opera, Arizona Opera i Opera Australia) oraz jako Teague w Cold Mountain, prapremierze opery Jennifer Higdon w Santa Fe pod batutą Leonarda Foglii.

Artysta ten rozpoczął swoją wielką przygodę z Wagnerowskim Pierścieniem w 2009 roku, gdy wystąpił jako Zygfryd w Zygfrydzie i Zmierzchu bogów w Seattle Opera, a następnie jako Zygmunt w Walkirii w Los Angeles Opera podczas wykonania całej tetralogii w 2010 roku. Rok później zadebiutował w partii Zygfryda w San Francisco Opera pod batutą Donalda Runniclesa. Wystąpił też w tej roli w Metropolitan Opera w kompletnej, nowej realizacji Pierścienia w reżyserii Roberta Lepage’a w 2011, transmitowanej do kin na całym świecie. Produkcja ta zdobyła nagrodę Grammy w kategorii Najlepsza Płyta z Muzyką Operową w lutym 2013.

Artysta wykonywał wiele partii w światowych premierach oper. Występował m.in. jako Captain James Nolan w Doctor Atomic w San Francisco Opera i De Nederlandse Opera, śpiewał partię Marky w The Fly Cronenburga (Howard Shore) w paryskim Théâtre du Châtelet i Los Angeles Opera (pod batutą Placida Domingo). Ma też na koncie partię Unfertha w Grendel Elliotta Goldenthala i Julie Taymor w LA Opera i na Lincoln Center Festival. W San Francisco Opera śpiewał Ojca Grenville’a w światowej premierze opery Dead Man WalkingJake’a Heggiesa, Mitcha w Tramwaju zwanym pożądaniem André Previna i Frere Elie w amerykańskiej premierze Franciszka z Asyżu Messiaena.