Pochodzi z Wenezueli. Studia muzyczne rozpoczęła w klasie skrzypiec. Pierwsze doświadczenia sceniczne zdobyła podczas występów z wenezuelską Orquesta Sinfonica. W 1995 roku rozpoczęła studia wokalne pod kierunkiem Rosity Del Castillo. Wkrótce potem zaśpiewała partię Ortlinde w Walkirii pod dyrekcją Gregora Buhla. W 1998 roku rozpoczęła naukę w madryckiej Escuela Superior de Mùsica Reina Sofia pod kierunkiem Alfreda Krausa i Teresy Berganzy. Ponadto uczestniczyła w kursach mistrzowskich: Renata Scotto, Ileany Cotrubaş, Toma Krause, Magdy Oliveiro, Vincenza Spatoli.
Na początku swojej kariery artystycznej współpracowała z: Orquesta Nacional de España, Real Orquesta de Sevilla, Orquesta de Radio Televisiòn Espanola, Sinfonica de Galicia, Sinfonica Venezuela, Sinfonica de Santo Domingo, Sinfonica del Principado Asturias oraz występowała m.in. w: Auditorio Nacional de Musica de Madrid, Teatro Monumental, Maestranza de Sevilla, Arriaga de Bilbao, Cervantes de Malaga z takimi dyrygentami, jak: Jiri Kout, Antoni Ros Marbà, Garcìa Asensio, Josep Pons, Vìctor Pablo, Juanjo Mena, Vasily Petrenko, Alvaro Albiach.
W 2001 roku odniosła wielki sukces, debiutując w partii Fiordiligi w Così fan tutte w Palacio de Festivales de Santander oraz w Teatro de la Zarzuela de Madrid. Następnie wystąpiła w Stabat Mater Pergolesiego z Teresą Berganzą pod dyrekcją Pétera Csaby oraz wykonała partię Klarysy (Księżycowy świat) w Teatro Lliure de Barcelona. Wystąpiła w partii Salud w koncertowej wersji Krótkiego życia Manuela de Falli z Orquesta Nacional de Lorreine (dyr. Jacques Mercier) oraz w partii tytułowej w operze Siostra Angelica Pucciniego w reżyserii Giancarla Del Monaco (Uniwersytet Alcalà w Henares).
W 2008 roku zadebiutowała w Seattle Opera (Aida, dyr. Riccardo Frizza), zdobywając uznanie publiczności i krytyków. Występowała w: Aidzie w Madrycie, Segowii, Atenach, Omanie, Katarze i w Berlin Staatsoper, Don Carlosie we Frankfurcie i w Deutsche Oper Berlin, Mefistofelesie w Walencji, Attyli w La Scali, Terme di Caracalla w Rzymie, Pałacu Sztuk w Budapeszcie, Seattle i San Francisco, Aidzie i Nabuccu w Arena di Verona, Normie w Salerno, Zbójcach w Neapolu, Dwóch Foskariuszach w Palermo.
W ostatnich sezonach wystąpiła w Nabuccu, Makbecie i Trubadurze w La Scali, Balu maskowym we Frankfurcie, Attyli w Theater an der Wien, Aidzie w paryskiej Opéra Bastille i neapolitańskim Teatro San Carlo, wersji koncertowej Attyli w Warszawie oraz Stabat Mater Dvořáka z Holenderską Radiową Orkiestrą Filharmoniczną.
Ostatnio debiutowała jako: Santuzza (Rycerskość wieśniacza) w tokijskim Nowym Teatrze Narodowym, Turandotw Dresden Semperoper oraz Amneris (Aida) w Arena di Verona. Ponadto wykonała Requiem Verdiego w National Centre for the Performing Arts w Mumbaju oraz koncertową wersję Aidy (partia tytułowa) z St. Louis Symphony Orchestra.
W najbliższym czasie zaśpiewa partię tytułową w Aidzie w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.
(fot. arch. artystki)