Michael Barry

Choreograf

Tancerz i choreograf. Wykształcenie zdobył w Central School oraz na Birmingham University. Karierę rozpoczynał jako tancerz, biorąc udział w licznych tournée wielu zespołów teatralnych i musicalowych. Zajmował się także reżyserią, pracował m.in. przy takich tytułach, jak: Carmen, Hamlet i Głos ludzki. W 2001 roku został szefem studiów teatralnych w Birmingham Conservatoire. Był reżyserem i choreografem następujących przedstawień: Albert Herring, Wesele Figara, Królowa wróżek, English Eccentrics, Psyche, Czarodziejski flet, Lisiczka chytruska, Dydona i Eneasz, Godspell, Merrily We Roll Along, West Side Story, Street Scene, Dialogi karmelitanek oraz Jekyll i Hyde.

Dla City of Birmingham Symphony Orchestra wystawił Toskę i Carmen. W Centrum Muzyki, Sztuki i Kultury (MAC) w Birmingham wyreżyserował Dydonę i Eneasza, Joey Boy; wystąpił także w roli Starszego McLeana w przedstawieniu Suzannah. W Royal Northern College of Music w Manchesterze zrealizował następujące przedstawienia: Sweeney Todd oraz Dziecko i czary, a dla Buxton Opera Festival spektakle: Noe i potop, Tobiasz i anioł, Savitri, Wędrowny uczonyJeźdźcy do morza. W londyńskiej Royal Opera był choreografem i autorem ruchu scenicznego przy tetralogii Pierścień Nibelunga. W 2011 roku został asystentem Keitha Warnera przy spektaklu Andrea Chénier na Festiwalu w Bregencji, dwa lata później był tam także choreografem i reżyserem ruchu scenicznego przy Kupcu weneckim Andrzeja Czajkowskiego.

Jest cenionym korepetytorem w dziedzinie gry aktorskiej i dialogów, pracuje nie tylko indywidualnie z poszczególnymi artystami, ale także z całymi zespołami, m.in. z Diva Opera i Royal Ballet.