Po ukończeniu studiów na kierunkach matematyka, pedagogika muzyczna i altówka w Kolonii, przez kilka lat był altowiolistą zespołu Musica Antiqua Köln. Sztuki wokalnej uczył się pod kierunkiem prof. Josefa Metternicha i prof. Irmgard Hartmann. Dyplom uzyskał w Musikhochschule w Moguncji, a obecnie doskonali się pod kierunkiem Gunduli Hintz.
Występował gościnnie w Staatsoper Berlin w Czarodziejskim flecie i Tosce oraz w paryskiej Opera Bastille, gdzie był Melotem w Tristanie i Izoldzie. W najbliższej przyszłości pojawi się w nowych inscenizacjach w Opéra National du Rhin w Strasburgu -- jako Kurwenal w Tristanie i Izoldzie oraz zadebiutuje na Festiwalu w Bayreuth, śpiewając partię Melota.
Występował ze studiem operowym Deutsche Oper am Rhein. W 1996 roku usłyszał go Harry Kupfer i zaprosił do berlińskiej Komische Oper. Tam artysta spędził kilka lat jako członek zespołu. Następnie występował w wielu europejskich teatrach operowych (Bielefeld, Poczdam, Brandenburgia, Karlsruhe, Darmstadt, Kassel, Salzburg, Rouen, Kopenhaga, Katania, Amsterdam oraz Opéra National du Rhin w Strasburgu). W latach 2005-2009 był zaangażowany w operze w Halle, gdzie m.in. wsławił się wykonaniami muzyki Haendla (co przyniosło mu tytuł Wschodzącego Młodego Śpiewaka Roku od czasopisma "Opernwelt").
Śpiewał też wiele innych dużych partii, m.in. były to: partia tytułowa w Więźniu Dallapiccoli, Eugeniusz Oniegin, Don Giovanni, Hrabia w Weselu Figara, Faninal w Kawalerze srebrnej róży, role w Złocie Renu i Śpiewakach norymberskich Wagnera, ojciec w Jasiu i Małgosi oraz Enrico w Łucji z Lammermooru. Od 2009 roku pracuje jako niezależny artysta, w tym czasie został zaangażowany m.in. do oper Czarodziejski flet (Mówca/II Mężczyzna w zbroi) i Tannhäuser (Biterolf) w Opéra National du Rhin (Strasburg).
Jako śpiewak koncertowy od samego początku występował na znanych europejskich festiwalach, np. festiwal Styriarte w Grazu pod batutą Nikolausa Harnoncourta, na Dresden Musikfestspiele z René Jacobsem, na Festwoche w Innsbrucku z Howardem Armanem, w partii Jezusa w Pasji według św. Mateusza Bacha pod dyrekcją Trevora Pinnocka podczas Roku Bacha w 2000 roku (Salzburg Festspiele, tournée po całej Europie i w Japonii). Występował gościnnie na Bachwochen w Ansbach, na festiwalach we Flandrii i Holandii, w Pradze, Paryżu, Londynie, na Schlossfestspiele w Ludwigsburgu, na festiwalach Haendlowskich w Karlsruhe, Getyndze i Halle. Jest ceniony przez takich dyrygentów, jak David Stern, Martin Haselböck, Alan Curtis, Gustav Kuhn, Enoch zu Guttenberg, Hans-Martin Schneidt, Bruno Weil, Gerhard Schmidt-Gaden, Nicholas McGegan, Jan Willem de Vriend i Reinhard Goebel.
Wśród licznych nagrań artysty warto wymienić partię Jezusa w Pasji według św. Mateusza Bacha dla wytwórni Naxos, Kandyda Bernsteina dla Capriccio, Mszę h-moll Bacha dla wytwórni Carus (wyróżnienie redaktorów czasopisma "Gramophone") oraz oratorium Mesjasz Haendla dla Harmonia Mundi. Niedawno ukazało się kompletne nagranie kantat w stylu włoskim na bas solo Haendla (WDR/Accent), które zebrało bardzo dobre recenzje w międzynarodowych czasopismach.