Po dwóch latach pracy jako programistka komputerowa, Sarah Playfair związała się zawodowo z teatrem dramatycznym i tańcem współczesnym, by następnie zostać inspicjentką w operze (1972). W latach 1974–1998 pracowała w dziale impresariatu Angielskiej Opery Narodowej, Opery Szkockiej, Walijskiej Opery Narodowej oraz w Glyndebourne, gdzie przez dziesięć lat kierowała impresariatem festiwalu i była administratorką Glyndebourne Touring Opera. W ciągu kolejnych 23 lat pracy jako niezależna konsultantka była zaangażowana w obsadę wielu oper i spektakli muzycznych na potrzeby różnych zespołów i przedsięwzięć. Specjalizowała się w operze współczesnej, pracując z takimi kompozytorami jak Harrison Birtwistle, Jonathan Dove, Julian Philips, David Bruce, Errollyn Wallen, Philip Cashian, Thomas Adès, Giorgio Battistelli i James McMillan. Regularnie współpracuje z Garsington Opera, Birmingham Opera Company i Tête à Tète. Do jej klientów należą także: Angielska Opera Narodowa, The Young Vic, Donmar Warehouse, Almeida Theatre, Music Theatre Wales, ROH2 (Linbury), Orkiestra Symfoniczna BBC, Britten Pears Arts (Aldeburgh), Londyńska Orkiestra Filharmoniczna, Londyńska Orkiestra Symfoniczna, Orkiestra Symfoniczna Miasta Birmingham, Orkiestra Koncertową BBC oraz telewizja BBC. Największe przedsięwzięcia, w które była zaangażowana to ekranizacja Czarodziejskiego fletu w reżyserii Kennetha Branagh oraz dwie opery telewizyjne Jonathana Dove’a zrealizowane na zlecenie Tiger Aspect/Channel 4. Zagranicą pracowała przy I Chińskim Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Kantonie, konkursie AsLiCo w Como (Włochy) oraz Bethlehem Millennium Festival.