Bernard Richter

tenor

Bernard RichterStudiował w Neuchâtel (Szwajcaria). Jest absolwentem Szwajcarskiego Studia Operowego w Bienne.

Ostatnio można go usłyszeć w partii Don Ottavia w Don Giovannim Mozarta (Teatro alla Scala w Mediolanie, Opernhaus w Zurichu, Orkiestra Symfoniczna NHK w Tokio); Kawaler des Grieux w Manon Masseneta (Grand Théâtre de Genève), Tytus w Łaskawości Tytusa Mozarta (Teatro Real w Madrycie), tytułowy Fierrabras w operze Schuberta i Belfiore w Rzekomej ogrodniczce Mozarta (Teatro alla Scala), Peleas w Peleasie i Melizandzie Debussy’ego (Staatsoper w Wiedniu, Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie) oraz IX Symfonii Beethovena z symfonikami wiedeńskimi w Chinach (dyr. Philippe Jordan).

W poprzednich sezonach wystąpił jako: Belmonte w Uprowadzeniu z seraju, Hylas w Trojanach Berlioza, Don Ottavio w Don Giovannim, Tamino w Czarodziejskim flecie Mozarta oraz Froh w Złocie Renu Wagnera w Operze Bastille; Peleas w Peleasie i Melisandzie Debussy’ego w Operze Liońskiej i z Montrealską Orkiestrą Symfoniczną; Tamino w Czarodziejskim flecie i Clotarco w Armidzie Rossiniego na festiwalu w Salzburgu; Don Ottavio w Don Giovannim i Kawaler de la Force w Dialogach karmelitanek Poulenca w bawarskiej Staatsoper w Monachium; Kastor w operze Kastor i Polluks Jeana-Philippe’a Rameau z Ensemble Pygmalion, Kamil de Rossillon w Wesołej wdówce Lehára w Grand Théâtre de Genève, Tytus w Łaskawości Tytusa w Operze w Nancy, Orfeusz w Orfeuszu w piekle Offenbacha w Operze w Lozannie, tytułowy Atys w operze Lully’ego z Les Arts Florissants w Opéra Comique, w Wersalu oraz w Caen oraz Alfons w Zampie, czyli oblubienicy marmurowej Herolda z Les Arts Florissants w Opéra Comique.

Inne ważne role to: Eryk w Holendrze tułaczu Wagnera; Benedykt w Beatrycze i Benedykcie Berlioza, Don Ottavio w Don Giovannim, Ecclitico w Księżycowym świecie Haydna (Theater an der Wien), Parys w Pięknej Helenie i Fritz w Wielkiej księżnej Gerolstein Offenbacha (Théâtre du Châtelet); Don Ottavio w Don Giovannim, tytułowy Lucio Silla w operze J. Ch. Bacha (Opernhaus Zürich) oraz Ferrando w Così fan tutte Mozarta (Théâtre des Champs-Élysées). We Freiburgu zaśpiewał partie tytułowe w operach Mozarta: Idomeneuszu, królu Krety, Lucio SilliMitrydatesie, królu Pontu.

Z repertuarem koncertowym wystąpił z symfonikami berlińskimi, na festiwalu w Verbier, z Radiową Orkiestrą Symfoniczną MDR w Lipsku, z Orkiestrą Filharmonii Strasburskiej, z Les Musiciens du Louvre na Festiwalu Zielonoświątkowym w Salzburgu, z Orchestra Sinfonica della Rai, w Salle Gaveau w Paryżu, w Tonhalle w Zurichu, na Dniach Mozartowskich w Lucernie, na festiwalu Styriarte w Grazu, w Gewandhaus w Lipsku, w Akademii Muzycznej św. Cecylii w Rzymie oraz w wiedeńskim Konzerthausie. Wykonał także partię Tamina i Requiem Mozarta z Budapesztańską Orkiestrą Festiwalową podczas gościnnych występów w Londynie, Berlinie, Amsterdamie, Brugii i Baden-Baden.

Bernard Richter współpracował z takimi artystami, jak: Philippe Jordan, William Christie, Adam Fischer, Kent Nagano, Marc Minkowski, Jeffrey Tate, Ivor Bolton, Nikolaus Harnoncourt, Fabio Luisi, Sir Neville Marriner, Sylvain Cambreling, Asher Fisch, Peter Schneider, Raphaël Pichon, Laurent Pelly, Christof Loy, Nikolaus Lehnhoff, Keith Warner i Kasper Holten.