Pochodzi z Teksasu (USA). Jest uznawany za jednego z najbardziej charyzmatycznych i wszechstronnych barytonów naszych czasów. W jego repertuarze znajdują się tak różnorodne utwory jak kompozycje Pucciniego, Schrekera, Verdiego, Debussy’ego i współczesnych twórców.
Jest uznanym interpretatorem utworów Pucciniego i Verdiego. W repertuarze posiada takie partie jak: Sharpless w Madame Butterfly Pucciniego; Scarpia w Tosce Pucciniego; Michele w Płaszczu Pucciniego, tytułowa rola w Giannim Schichim Pucciniego; Renato w Balu maskowym Verdiego; Hrabia di Luna w Trubadurze Verdiego; tytułowa rola w Makbecie Verdiego; Amonasro w Aidzie Verdiego; Germont w Traviacie Verdiego; tytułowa rola w Rigoletcie Verdiego; Iago w Otellu Verdiego i Posa w Don Carlosie Verdiego.
Wystąpił na scenie czołowych teatrów i festiwali operowych świata, m.in. Metropolitan Opera w Nowym Jorku, Waszyngtońskiej Opery Narodowej, Canadian Opera Company, Opery Paryskiej, Opery Królewskiej w Londynie, Gran Teatre del Liceu w Barcelonie (partia tytułowa w Królu Rogerze Szymanowskiego), Bayerische Staatsoper w Monachium, Staatsoper w Stuttgarcie, Theater an der Wien (Władysław w Daliborze Smetany), Théâtre Royal de La Monnaie w Brukseli, Holenderskiej Opery Narodowej i Opery Flamandzkiej, gdzie zdobył międzynarodowe uznanie za kreację partii tytułowej w prapremierze Ryszarda III Battistelliego pod dyrekcją Roberta Carsena, Opery w Zurichu (Hamlet III w Die Hamletmaschine Rihma), Opéra national du Rhin (Leśniczy w Przygodach lisiczki chytruski Janáčka), Teatro Massimo w Palermo (Tamare w Die Gezeichneten Schrekera), Teatro La Fenice (Podróżnik w Śmierci w Wenecji Brittena), Teatru Michałowskiego w Sankt Petersburgu, Walijskiej Opery Narodowej, Opery Izraelskiej oraz Festiwalu Saito Kinen (Jelecki w Damie pikowej Czajkowskiego) i Festiwalu w Bregencji (Escamillo w Carmen Bizeta).
W sezonie 2017/18 zaśpiewał Barnabę w Giocondzie Ponchiellego, zadebiutował jako Tonio w Pajacach Leoncavallego i Victor Frankenstein w prapremierze Frankensteina Greya w La Monnaie, wykonał partię tytułową w prapremierze M – Eine Stadt sucht einen Mörder Eggerta w Komische Oper w Berlinie, a także rolę Scarpii w Tosce Pucciniego (Opera w San Francisco), Jacka Rance’a w Dziewczynie z Dzikiego Zachodu Pucciniego w Zurichu oraz Ruprechta w Ognistym aniele Prokofiewa w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie i na Festiwalu w Aix-en-Provence.
Na Festiwalu w Bregencji w 2019 roku artysta wykonał partię tytułową w Rigoletcie Verdiego w reżyserii Philippa Stölzla pod kierunkiem Enrique Mazzoli.
W sezonie 2019/20 Scott Hendricks występuje m.in. jako Prus w Sprawie Makropulos Janáčka pod dyrekcją Jakuba Hrůšy w Operze w Zurichu, a także w Trubadurze Verdiego (reż. Dmitri Tcherniakov) w Operze w Kolonii i innej inscenizacji tej opery w Opéra national du Rhin.