Aktualności

CULTURE.PL SUPERBRANDS

Opera Narodowa

CULTURE.PL SUPERBRANDS

Mariusz Treliński i Boris Kudlička laureatami nagrody dla twórców i instytucji kultury, które najskuteczniej wspierają markę Polska za granicą.

Mariusz Treliński oraz dyrektor IAM, Paweł Potoroczyn. Fot. Bartek Syta

Nagroda Culture.pl Superbrands została ustanowiona pięć lat temu przez Instytut Adama Mickiewicza w partnerstwie z Superbrands Polska.

Spośród nominacji zgłoszonych w tym roku przez dyrektorów Instytutów Polskich oraz ekspertów Instytutu Adama Mickiewicza laureatów wyłoniła kapituła złożona z dziennikarzy – szefów redakcji kultury dzienników i tygodników: Piotr Bratkowski (Newsweek), Piotr Mucharski (Tygodnik Powszechny), Bartek Chaciński (Polityka), Krzysztof Kwiatkowski (Wprost), Łukasz Grzymisławski (Gazeta Wyborcza), Jacek Lutomski (Rzeczpospolita) oraz Paweł Potoroczyn, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza i Nina Kowalewska, prezes Zarządu New Communications, wyłącznego przedstawiciela The Superbrands w Polsce.

Nagroda przyznawana jest od 2012 roku. Dotychczas otrzymali ją: Krzysztof Warlikowski i Grzegorz Jarzyna (2012), Tomasz Stańko (2013), Agnieszka Holland (2014) oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN (2015).

W uzasadnieniu kapituły dla tegorocznej nagrody czytamy:
Jako tandem inscenizacyjny Mariusz TrelińskiBoris Kudlička w najnowszym okresie historii opery, często określanym mianem „czasu inscenizatorów”, zbudowali rozpoznawalną, cenioną i nagradzaną na całym świecie spójną estetykę, własny język inscenizacyjny, który czyni z nich zjawisko wyjątkowe.
 Operowa marka „Treliński&Kudlička” jest nie tylko symbolem, jakości, komunikuje też wizjonerskie połączenie elementów tradycyjnej scenografii z językiem filmu, które dla współczesnego – często młodego widza – czyni operę miejscem niezwykle atrakcyjnym.


Nagroda wręczona została się podczas X Gali Finałowej Konkursu Superbrands Polska w Warszawie, na której spotkali się przedstawiciele świata biznesu, marketingu, kultury oraz show biznesu, by wspólnie uczcić sukces najsilniejszych marek obecnych na rodzimym rynku. Statuetkę Culture.pl Superbrands z rąk Pawła Potoroczyna, dyrektora Instytutu Adama Mickiewicza, odebrał w imieniu swoim i scenografa Borisa Kudlički Mariusz Treliński, dyrektor artystyczny Teatru Wielkiego - Opery Narodowej.

Wręczenie nagrody Culture.pl Superbrands poprzedził koncert duetu: Kasia Stankiewicz (śpiew) i Aleksander Dębicz (fortepian).