Powder
Her Face

Thomas Adès

Opera kameralna w dwóch aktach i ośmiu scenach
Libretto: Philip Hensher
Prapremiera: 1.07.1995, Cheltenham Festival, Everyman Theatre, Cheltenham
Premiera polska, premiera tej inscenizacji: 9.05.2015
Koprodukcja: Théâtre Royal de la Monnaie, Bruksela
Oryginalna angielska wersja językowa z polskimi napisami

Widownia jest ustawiona na Scenie Głównej w Sali Moniuszki

Spektakl wyłącznie dla widzów dorosłych

Powder Her Face, „opera-portret” napisana w 1995 roku przez 24-letniego wówczas Thomasa Adèsa, stanowi skrótową i tylko nieznacznie maskowaną w libretcie operową biografię Margaret księżnej Argyll, brytyjskiego „Don Juana w spódnicy”.

W prawdziwym życiu tej urodzonej skandalistki nie brakowało niczego, prócz prawdziwej miłości. A wiodła ona egzystencję niezwykle barwną: dwa głośne małżeństwa, pławienie się w niewyobrażalnym luksusie u boku postaci z pierwszych stron gazet, osiemdziesięciu ośmiu partnerów seksualnych „sądownie zidentyfikowanych” podczas procesu rozwodowego, wreszcie — utrata resztek majątku i samotna śmierć w przytułku.

Spektakl Mariusza Trelińskiego z wielkim smakiem układa się w musującą feerię, w której tle co pewien czas majaczy szkicowana bardzo delikatną kreską sylwetka Tanatosa. Finał przedstawienia stanowi pewne odstępstwo od litery libretta i biografii księżnej Argyll — reżyserską wizję puentuje pomysłowo „ograny” epilog w rytmie tanga, który przypadł do gustu kompozytorowi, siedzącemu na widowni podczas warszawskiej premiery spektaklu.

Obsada

Realizatorzy

Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Mimowie, tancerki i tancerze-dzieci

Sponsorzy

  • Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • Patroni medialni Teatru Wielkiego - Opery Narodowej