Spotkanie z wirtuozem
Poranek muzyczny dla młodzieży
Koncerty niedzielne Spotkania z wirtuozem instrumentu tym razem związane będą z 100. rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości. Młodzi melomani będą mogli posłuchać muzyki Ignacego Jana Paderewskiego oraz poznać jego życie i twórczość. Zaprezentujemy również utwory innych polskich kompozytorów, którzy żyli i tworzyli w tamtym okresie.
Tematy

Od 2007 roku do dnia dzisiejszego jest wyłącznie artystką free-lance. Przez wiele
Koncertowała w salach filharmonii w Polsce i w Europie (Niemcy, Holandia, Francja,
Obój, instrument liryczny
Kama Grott - muzyk z pasji i zawodu, oboistka, właścicielka niezależnej wytwórni fonograficznej SUBITO. Realizuje się także jako manager kultury organizując szereg artystycznych wydarzeń, pełniła funkcję kuratora muzycznego Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Studia muzyczne ukończyła w klasie prof. Stanisława Malikowskiego w warszawskiej Akademii Muzycznej, a następnie swój muzyczny rozwój kontynuowała w Londynie pod kierunkiem Roya Cartera-solo oboisty London Symphony Orchestra.
Od 2006 roku Kama Grott związana jest wyłącznym kontraktem fonograficznym z wytwórnią Universal Music Polska. W jej dorobku fonograficznym znajduje się kilkanaście płyt, w tym dwie solowe: „Baroque Oboe Concertos ” nagrane z Orkiestrą Kameralną Wratislavia pod kierownictwem Jana Staniendy (2006) oraz „Romance. French Music for Oboe and Piano” nagrane z Krzysztofem Staniendą (2010). Artystka współpracuje również jako muzyk sesyjny, jest zapraszana do nagrań muzyki filmowej i teatralnej, współpracowała m.in. z Krzesimirem Dębskim, Tadeuszem Woźniakiem, Anną Marią Jopek i Marcinem Kydryńskim. Kama jest laureatką międzynarodowych konkursów solowych i kameralnych (II nagroda na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej Saloniki 2002, III nagroda w kategorii instr. dętych Citta di Padova, Padwa 2004).W uznaniu osiągnięć artystycznych otrzymała stypendium Fundacji Kultury Polskiej 2004.
Artystka jest pomysłodawczynią i dyrektorem generalnym Europejskiego Festiwalu Muzycznego w Otwocku, który odbywa się corocznie od 2004 roku.W 2007r. założyła niezależną wytwórnię fonograficzną SUBITO, której celem jest promowanie młodych, wybitnych artystów. Nakładem wytwórni ukazały się m.in. „Beethoven Violin Sonatas” w wykonaniu Kuby Jakowicza i Bartosza Bednarczyka, „Koncerty wiolonczelowe Haydna i Denisova” w wykonaniu Marcina Zdunika z towarzyszeniem Orkiestry Kameralnej Wratislavia pod dyr. Jana Staniendy (Fryderyk 2010 za Fonograficzny Debiut Roku) oraz Paderewski works for solo piano - Katarzyny Borek. W marcu 2009r. Kama Grott otrzymała wyróżnienie z ramienia British Council w konkursie dla Młodych Twórców Branż Kreatywnych (International Young Creative Enterpreneures). W latach 2012-15 wraz z flecistką Agatą Igras-Sawicką była gospodynią cyklu Artist in Residence w Skwerze – filii Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny. Inspirują ją podróże, dobre dźwięki, kino, a także ludzie i spotkania z nimi. Ceni sobie szczerość i prostolinijność, tego szuka w muzyce i tak też stara się ją tworzyć.
Akordeon, bandoneon
prof. zw. dr hab. Klaudiusz Baran
Urodził się w Przemyślu. W 1995 roku ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Jurka. Jako stypendysta rządu francuskiego kontynuował studia w Conservatoire Paul Dukas w Paryżu w klasie prof. Maksa Bonnaya.
Jest laureatem m.in. I nagrody w Ogólnopolskim Konkursie Akordeonowym w Katowicach w 1993 r., I nagrody w Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Castelfidardo (Włochy) w 1997 r., I nagrody w Międzynarodowym Konkursie Akordeonowym w Paryżu w 1997 r.
Uczestniczył w wielu festiwalach m.in. Festiwalu „Warszawska Jesień”, „Koncercie Roku” w galerii Porczyńskich w Warszawie, Bydgoskim Festiwalu Laureatów Konkursów Muzycznych, „Forum Lutosławskiego” w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Festiwalu Muzyki Współczesnej „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, Festiwalu „Musica Moderna” w Łodzi, Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Kragujevcu (Serbia), „Bajan i bajaniści” w Moskwie, „Brawo Maestro” w Kąśnej Dolnej, „Skrzyżowanie Kultur” w Warszawie, „Dialogu Czterech Kultur” w Łodzi, „EXPO 2008” w Saragossie, Festiwalu Muzyki Akordeonowej w Petersburgu, „Sezonie Kultury Polskiej” w Rosji, „Tango Festival y Mundial de Baile” w Buenos Aires i wielu innych.
Jako solista współpracował z orkiestrami większości polskich filharmonii,takich jak: NOSPR, Orkiestra Polskiego Radia „Amadeus”, Sinfonietta Cracovia, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra AUKSO, „Capella Bydgostiensis”, Camerata Academia, „Vratislavia”. Dresdner Philharmoniker, Philharmonie Meinengen i szeregiem innych, pod batutą takich dyrygentów jak: Agnieszka Duczmal, Hector Guzman, Zsolt Hamar, Reinbert de Leeuw, Jerzy Maksymiuk, Jiři Malat, Charles Olivieri-Munroe, Michał Nesterowicz, Reinhard Petersen, Daniel Raiskin, Mirosław Skoryk. Stefanos Tsialis, Krzysztof Urbański. Lucas Vis, Tadeusz Wojciechowski, Ryszard Zimak.
Wspólnie koncertował z takimi artystami jak: Roby Lakatos, Ivan Monighetti, Julius Berger, Susana Moncayo von Hase, Krzysztof Jakowicz, Konstanty Andrzej Kulka, Tomasz Strahl, Andrzej Bauer, Michał Nagy, Vadim Brodski, Waldemar Malicki, Paweł Gusnar, Royal String Quartet.

Waldemar Malicki - pianista polski, żyjący. Gra od 5 roku życia, nie wykazując znamion rozwoju muzycznej wyobraźni ani intelektu. Przewidywalność, powtarzalność, brak pomysłów oraz skłonność do banału skutecznie zniechęcają krytyków do słuchania jego wykonań. Brak skoordynowanej strategii marketingowej równoważy zaskakująca aparycja pracownika służb specjalnych powracającego z nieudanej akcji w lesie kabackim. Pozostawałby w ciągłym konflikcie z całym środowiskiem kompozytorskim, gdyby zdawało ono sobie sprawę z jego istnienia. (Użyto trybu warunkowego zgodnie z ustawą). Atencją darzą go wyłącznie zmarli kompozytorzy, licząc na kontakt.
Kontakt
- Biuro Obsługi Widowni
- tel. +48 22 692 02 10
- Dział Programów Edukacyjnych
- tel. +48 22 692 05 14
Sponsorzy
Mecenas Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Patroni medialni Teatru Wielkiego - Opery Narodowej