Billy Budd
Benjamin Britten
-
AKT I
1 h 20 min
-
Przerwa
25 min
-
AKT II
1 h 20 min
Czas trwania: 3 h 05 min
-
Zobacz zdjęcie: proj. graf. Adam Żebrowski
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
Opera w dwóch aktach z prologiem i epilogiem
Libretto: E. M. Forster i Eric Crozier wg opowiadania Hermana Melville’a
Prapremiera: 1.12.1951, Londyn
Premiera tej inscenizacji: 18.01.2019, Oslo
Koprodukcja: Den Norske Opera & Ballett, Oslo
Oryginalna angielska wersja językowa z polskimi napisami
Informujemy, że z niektórych miejsc III balkonu widoczność tablicy z napisami może być ograniczona.
Zanim Edward Benjamin Britten skomponował w 1951 operę Billy Budd, zaprzyjaźnił się z W.H. Audenem. Stworzył z nim wiele piosenek, zaczerpnął od niego dużo inspiracji estetycznych i politycznych. Zanim Annilese Miskimmon została uznaną na świecie reżyserką, wciągnięta przez swojego ojca do chóru Northern Ireland Opera, uczyła się od dziecka czytać ze śpiewanych w różnych konwencjach historii uniwersalne prawdy o człowieku. Niepokorna i poszukująca kanonu klasycznych librett szybko porzuciła dla dzieł wykluczonych lub pomijanych. Po wystawieniach L’amico Fritz Mascagniego w Opera Holland Park czy Dziennika Anne Frank Grigorija Frida w Opera Theatre Company’s stała się znaną reżyserką od nieznanych oper. Co skłoniło tę przenikliwą, okrzykniętą feministką opery, artystkę do sięgnięcia po historię o starym kapitanie, który dręczony poczuciem winy dokonuje rozrachunku ze śmiercią kompana i własnym życiem? Jedno jest pewne, rozchwytywana przez sceny operowe Europy reżyserka, która lubi zdzierać kostiumy, zrzucać maski, łamać stereotypy i tym razem nikogo nie oszczędzi. Porwie widzów w nieznane światy, tworząc pomost między tym, co uniwersalne i tym, co boleśnie nam bliskie.
Obsada
Realizatorzy
Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Chór chłopięcy „Artos” im. Władysława Skoraczewskiego
Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego
Sponsorzy
Mecenas Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Partner premiery
Patroni medialni
Patron medialny premiery
Partner bankietu