Halka (wileńska)
Stanisław Moniuszko
-
1 h 30 min (bez przerwy)
Czas trwania:
-
Zobacz zdjęcie: proj. graf. / poster design: Adam Żebrowski
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
-
Zobacz zdjęcie: fot. Krzysztof Bieliński
- Spektakl odwołany
- Spektakl odwołany
- Spektakl odwołany
- Spektakl odwołany
- Spektakl odwołany
- Spektakl odwołany
Opera w dwóch aktach
Libretto: Włodzimierz Wolski
Instrumentacja i przygotowanie partytury: Michał Dobrzyński
Prapremiera: 1.01.1848, Wilno
Premiera tej inscenizacji: 8.06.2019, TW-ON
Koprodukcja: Opera i Filharmonia Podlaska - Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku
Oryginalna polska wersja językowa z polskimi napisami
Debiut operowy wybitnego twórcy teatralnego (lub filmowego) zawsze jest wydarzeniem. Reżyserzy przenoszą swoje doświadczenia, styl, a czasem specyfikę innego medium, nierzadko dokonując w teatrze operowym rzeczy rewolucyjnych. Agnieszka Glińska od lat tworzy znakomite, wysublimowane psychologicznie spektakle na najważniejszych polskich scenach. Jej interpretacje Czechowa (Sztuka bez tytułu i Mewa) dla wielu miały rangę reżyserskich arcydzieł, nikt też nie miał takiej intuicji do wydobycia czarnego humoru ze sztuk Doroty Masłowskiej. W każdym z jej spektakli żywioł muzyki wyzierał spod najbardziej nawet kostycznych tekstów – życzliwi złośnicy powiadali nawet, że u Glińskiej zawsze wszystko zmierza do tańca. W drodze do opery reżyserka zdołała również zadebiutować kinowym musicalem. Czy można sobie wyobrazić Halkę bez sławetnego Mazura i arii Szumią jodły…, w dodatku z Jontkiem – barytonem? W reżyserii tak inteligentnej artystki jak najbardziej, zwłaszcza, że pierwsze, wileńskie libretto uchodzi za bardziej zwarte dramaturgicznie. Zamiast „ulubionych piosenek” dostaniemy więc dojrzały teatralnie dramat psychologiczny…
Obsada
Realizatorzy
Sponsorzy
Mecenasi Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Partnerzy Akademii Operowej
Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Partner strategiczny Roku Moniuszki 2019
Patroni medialni