Warsztat-ON dla osób 15+

Dwudniowe warsztaty z kompozycji i aranżacji prowadzone przez Jana Stokłosę z udziałem muzyków Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • Zgłoszenia do 10 września 2021
  • Zgłoszenia do 10 września 2021
  • ZGŁOSZENIA DO 5 LUTEGO 2022
  • ZGŁOSZENIA DO 5 LUTEGO 2022

Czym różni się kompozycja od aranżacji? Czym jest workflow, jakie są techniki komponowania i aranżowania? Jak tworzy się muzykę do filmu, a jak muzykę rozrywkową? Na te pytania odpowiemy podczas warsztatów. Uczestnicy będą mogli poznać również kulisy przemysłu fonograficznego, a następnie przejdą do zajęć praktycznych: będą mogli skomponować prymkę do tekstu, poznają tajniki instrumentacji i będą wiedzieli jak zaaranżować melodię w konkretnym stylu w domu, która następnego dnia zostanie omówiona i wykonana wraz z muzykami.

Warsztaty przeznaczone są dla osób umiejących czytać zapisy nutowe. Będą bowiem miały niepowtarzalną okazję do zaprezentowania własnych aranżacji przedstawionych przez nas zapisów oraz do ich wysłuchania w wykonaniu muzyków Teatru Wielkiego - Opery Narodowej.

Zajęcia prowadzi:
Jan Stokłosa
 – kompozytor, aranżer, dyrygent poruszający się w wielu gatunkach muzycznych. Laureat dwóch Fryderyków, twórca muzyki do spektakli teatralnych, słuchowisk, aranżer koncertów telewizyjnych, producent muzyczny, założyciel Stokłosa Collective Orchestra.

Warsztaty dla młodzieży w wieku 15-21 lat. Wymagana znajomość nut. Limit 15 osób. Obowiązkowo udział w obu dniach.

PROGRAM 

Dzień 1 (4 lipca), 10.00–17.00 (w tym 1h przerwy)

Wykład:
• Komponowanie, aranżacja, orkiestracja - różnice i podobieństwa • Workflow - technologia komponowania, aranżowania krok po kroku z przykładami • Teatr, film, muzyka klasyczna, muzyka rozrywkowa - różnice i podobieństwa • Narzędzia - dostępne programy muzyczne/notacyjne/produkcyjne, co wybrać? • Fonografia - jak nagrywa się płyty - klasyczne, rozrywkowe, orkiestrowe etc. - technologia • Orkiestra - rola kompozytora, aranżera przy pracy z orkiestrą zespołami • Umowy - na co zwrócić uwagę w umowach kompozytorskich, aranżerskich, licencje etc. • Partytura i zapis nutowy. Dlaczego dobra edycja nut jest ważna?

Część warsztatowa:
• Praca z tekstem, omówienie materiałów • Skomponowanie prymki do zadanego tekst • Aranżacja napisanej piosenki na zadany skła • Opracowanie zadanej melodii w konkretnym stylu • Podstawy instrumentacji • Zapis kłopotliwych instrumentów - zestaw perkusyjny, gitara elektryczna, harfa etc., zapis swobodny.

Zadanie domowe:
aranżacja zadanego utworu na określony skład instrumentalny

Dzień 2 (5 lipca), 10.00–17.00 (w tym 1h przerwy)

Omówienie przygotowanych prac • Praca z muzykami Teatru Wielkiego - Opery Narodowej • Wykonanie przygotowanych aranżacji przez muzyków opery • Wnioski, praca nad materiałem • Q&A

DO POBRANIA

Kontakt

  • Bogusław Wróbel
  • Dział Programów Edukacyjnych
  • tel. +48 22 69 20 371
  • bwrobel@teatrwielki.pl

Sponsorzy

  • Mecenasi Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • Partnerzy Akademii Operowej

  • Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • Partner technologiczny

  • Patroni medialni