AO zaprasza: Klasyka we współczesności, współczesność w klasyce

Koncert Akademii Operowej | Weekend seniora z kulturą

WYKONAWCY

Śpiewacy Akademii Operowej:
Jin Jiayu – sopran
Gabriela Legun – sopran
Natalia Tepla - mezzosopran
Adam Walasek – tenor
Nazar Mykulyak – baryton

Gościnnie (ENOA):
Žiga Čopi  - tenor (Operosa, Słowenia)
Pau Armengol – baryton (Palau de les Arts Reina Sofía, Walencja, Hiszpania)

Pianiści Akademii Operowej:
Tetiana Boilo, Gabriela Lasota, Daria Siemianowska, Aleksander Chodacki, Piotr Zuchowski

PROGRAM

ANDRZEJ HENRYK BĄCZYK
Cień chwili w okruchach walca
Piotr Zuchowski – fortepian

WOLFGANG AMADEUS MOZART
Aria Hrabiego Hai gia vinta la causa z opery Wesele Figara
Pau Armengol Torrella – baryton
Tetiana Boilo - fortepian

Aria Hrabiny Dove sono i bei momenti z III aktu opery Wesele Figara
Jiayu Jin – sopran
Gabriela Lasota - fortepian

Aria Guglielmo Donne mie la fate a tanti z II aktu opery Così fan tutte
Nazar Mykulyak – baryton
Piotr Zuchowski – fortepian

Aria Paminy Ach, ich fuhl’s z II aktu opery Czarodziejski flet
Gabriela Legun – sopran
Aleksander Chodacki - fortepian

SALVADOR BROTONS
Qui est homo - Stabat Mater
Pau Armengol Torrella – baryton
Tetiana Boilo - fortepian

BELA BARTOK
Jesienne łzy z cyklu 5 Pieśni do słów Endre Ady
Adam Walasek – tenor
Daria Siemianowska – fortepian

JOANNA BRUZDOWICZ
Love do słów Czesława Miłosza
Jiayu Jin – sopran
Gabriela Lasota – fortepian

ŽIGA ČOPI
Topel piš (Ciepła bryza) do słów Lary Willewaldt
Žiga Čopi – tenor
Piotr Zuchowski – fortepian

ANTIN RUDNYTSKY
The respectable folks op.33
Nataliia Tepla – mezzosopran
Daria Siemianowska – fortepian

ARNOLD SCHOENBERG
Warnung
op. 3 nr. 3 do słów Richarda Dehmela
Nazar Mykulyak – baryton
Piotr Zuchowski – fortepian

FRANCESCO PAOLO TOSTI
Non t’amo più! do słów Carmelo Errico
Žiga Čopi – tenor
Piotr Zuchowski – fortepian

ERICH WOLFGANG KORNGOLD
Pieśń Marietty z I aktu opery Umarłe miasto (Die Tote Stadt)
Gabriela Legun – sopran
Aleksander Chodacki - fortepian

WOLFGANG AMADEUS MOZART
Aria Idomeneo Vedrommi intorno z opery Idomeneo, król Krety (Idomeneo, re di Creta)
Adam Walasek – tenor
Daria Siemianowska – fortepian

Aria Ilii Zeffiretti lusinghieri z opery Idomeneo, król Krety (Idomeneo, re di Creta)
Jiayu Jin – sopran
Gabriela Lasota – fortepian

Co dokładnie oznacza współczesność? Czy współczesny oznacza nowoczesny? Czym jest klasyka w muzyce współczesnej? Jaka jest różnica między muzyką klasyczną a współczesną? W końcu: jak śpiewać i grać muzykę współczesną?

Te pytania były przedmiotem sześciodniowych warsztatów ze znanym śpiewakiem Topi Lehtipuu.

Uczestnicy pracowali nad współczesnym repertuarem operowym i koncertowym, a ich głównym celem było ćwiczenie, jak radzić sobie z muzyką współczesną. W celu znalezienia kryteriów definiujących „klasyczność” w muzyce współczesnej zostały przeanalizowane różne arie / utwory z drugiej połowy XX wieku. W ten sposób znalezione zostały paralele między klasycznymi i nowoczesnymi technikami śpiewu i ekspresji.

Warsztaty odbyły się w ramach ENOA. Więcej na stronie.

Sponsorzy

  • Mecenasi Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • Partnerzy Akademii Operowej

  • Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • Patroni medialni

  • Partner medialny