Aktualności

Co trzeba zobaczyć w nowym sezonie?

Aktualności

Co trzeba zobaczyć w nowym sezonie?

Przedstawiamy krótki przewodnik po spektaklach w repertuarze do końca 2020 roku, na które są już dostępne bilety.

 

OPERA

Werther J. Masseneta
w reż. Willy’ego Deckera
PREMIERA: 8 października 2020
Kolejne spektakle: 10, 14, 16, 18 października, >>>Bilety

W przypadku Werthera mamy do czynienia z arcydziełem. Jego szczytowym momentem jest akt III, konfrontacja uczuć kochanków w momencie lektury wierszy Osjana, ujętych przez kompozytora w piękną arię Werthera Pourquoi me réveiller. W roli tytułowej tenor Piotr Beczała, który kreował ją w Barcelonie (2017), a warszawska publiczność ostatnio miała okazję go usłyszeć w partii Jontka w Halce S. Moniuszki w reż. Mariusz Trelińskiego (2020). Partneruje mu Iryna Zhytynska, związana z Operą Wrocławską, występująca w madryckim Teatro Real, wiedeńskim Theater an der Wien i w Finnish National Opera.

Halka S. Moniuszki
w reż. Mariusza Trelińskiego
Spektakle: 9, 11, 13, 15, 21 października >>>Bilety

Spektakl, który podbił Wiedeń i otrzymał kilkunastominutową owację na stojąco. Subtelny dramat psychologiczny osadzony między nadzieją a szaleństwem, miłością, odrzuceniem i winą – pisała austriacka prasa. W brawurowej inscenizacji mistrzowskiego duetu Treliński-Kudlička historia wiejskiej dziewczyny została przeniesiona w czasy współczesne. Świetnie działa design, kostiumy i moda oraz obyczajowość ery disco, pokazana poprzez sceny weselne na dancingu – pisał Jacek Cieślak w „Rzeczpospolitej”. Pozycja obowiązkowa w nowym sezonie 2020/21!

Tosca G. Pucciniego
w reż. Barbary Wysockiej
Spektakle: 5, 6, 7, 8, 28, 29 listopada >>>Tosca

Dzieło wyposażono w liczne przewrotki, podobnej fabuły nie powstydziłby się rasowy thriller. Oczywiście, w końcu to opera, bohaterami targają skrajne, trudne do opanowania emocje, za nimi zaś podążają widzowie. Barbara Wysocka przeniosła Toscę do Rzymu lat 70. XX wieku. Znak czasów na niepokoje i pandemie?

Czarodziejski flet W.A. Mozarta
w reż. Suzanne Andrade
Spektakle: 14, 15 listopada oraz 9, 10 grudnia, >>>Bilety

Berlińska produkcja stała się gigantycznym sukcesem. Spektakularna oprawa rodem z wirtualnych rzeczywistości tutaj w ogóle nie przytłacza, efekty specjalne powstały specjalnie po to, by widza cieszyć. Zasługa w tym wielka poczucia humoru realizatorów, a pomysł nawiązania do niemego kina w operze rozbija bank! Aria Królowej Nocy zapada w pamięć na zawsze niby numer pesel.

Madame Butterfly G. Pucciniego
w reż. Mariusza Trelińskiego
Spektakle: 5, 6, 11, 12, 13 grudnia >>>Bilety

Treliński konsekwentnie pominął całą rodzajowość, stworzył uniwersalny przekaz oparty na wysmakowanych obrazach i wolnej narracji – czytamy w culture.pl. Do tego Boris Kudlička dodał niesamowitą scenografię. Jeśli idzie o perfekcyjność inscenizacyjną, wizualną mądrość i po prostu – nie bójmy się tego słowa – piękno całego spektaklu, to Mariusz Treliński byłby dla opery tym, kim Federico Fellini dla filmu – oni są najlepsi!

BALET

Korsarz
Adolphe Adam i in. / Manuel Legris wg Mariusa Petipy
PREMIERA: 17 września
Kolejne spektakle: 17, 18, 19, 20, 23, 24 września >>>Bilety

Pełne perypetii i niezwykłych przygód dzieje miłości Conrada i Medory opisane przez George’a Byrona w orientalnej powieści poetyckiej Korsarz (1814) pobudzały wyobraźnię kolejnych pokoleń czytelników, stały się też kanwą licznych baletowych adaptacji. Korsarza obejrzymy na scenie Teattru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie właśnie w wiedeńskiej wersji Manuela Legrisa, dyrektora Wiener Staatsballett.

Fredriana
Stanisław Moniuszko / Conrad Drzewiecki, Anna Hop
Spektakle: 8, 9 października, 26 listopada >>>Bilety

W jednoaktówce Przypowieść sarmacka balet Conrada Drzewieckiego tańczy do muzyki Stanisława Moniuszki Zemstę Aleksandra Fredry. Mocarne połączenie! Skłóceni sąsiedzi z zaścianków Rejent i Cześnik, jeden hipokryta, drugi rozbójnik, wdrażają swoje plany dotyczące głównie niewiast, czyli Klary, bratanicy Cześnika i Podstoliny, wdowy nie mniej atrakcyjnej od wnoszonego posagu. Wspaniała okazja, by zobaczyć wytańczony oryginał peerelowskiego Kargula i Pawlaka. Jednoaktówka druga Mąż i żona – pięć dni z życia pary w kryzysie. Jeśli myślicie, że nic gorszego niż kryzys nie przyjdzie, jesteście w błędzie – mogą was zdradzić wasi kochankowie! Ogląda się i słucha świetnie. Zachwycająco lekkie, inteligentnie dowcipne, a równocześnie otwarte na tradycję.

Śpiąca królewna
P. Czajkowski / Marius Petipa, Jurij Grigorowicz
Spektakle: 19, 20, 21, 24, 25 listopada >>>Bilety

Śpiąca królewna weszła do żelaznego kanonu wszystkich liczących się scen baletowych na świecie. Choreografia Jurija Grigorowicza, legendarnego baletmistrza i dyrektora moskiewskiego Baletu Bolszoj, podkreśla klasyczną szlachetność oryginału, nadto solistom daje wspaniałą okazję do zaprezentowania swego kunsztu.

Dziadek do orzechów i król myszy
Piotr Czajkowski / Toer van Schayk, Wayne Eagling
Spektakle: 19 (2x), 20, 22, 23 (2x), 27, 29 (2x) >>>Bilety

Amsterdamska inscenizacja świetnie czuje się w Warszawie. Toer van Schayk akcję puszcza w ruch w warszawskim mieszkaniu z widokiem na Wisłę i Zamek Królewski. Piękne wydarzenie z nostalgicznymi nutami, które w okresie Bożego Narodzenia od lat niezmiennie kradnie serce młodszym i starszym widzom.

KONCERT

Jakub Józef Orliński
Koncert z Zespołem Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej Capella Regia Polona
Termin: 12 września, >>>Bilety

Anielski głos i aparycja Jakuba Orlińskiego zyskały mu rzesze fanów na całym świecie. Ma na koncie trzy płyty, występy m.in. w Carnegie Hall i w Alice Tully Hall w Lincoln Center oraz multum nagród, dość wymienić dwie najświeższe: Paszporty „Polityki” i Gramophone Classical Music Award dla najlepszego młodego artysty.

Głosy gór
W muzyce Karola Szymanowskiego, Henryka Mikołaja Góreckiego, Wojciecha Kilara
Termin: 13 września, >>>Bilety

W programie koncertu znajdziemy zarówno utwory muzyki klasycznej inspirowane folklorem góralskim, jak również tradycyjne melodie z polskich gór. Wszystko wzbogacone dodatkowo nowoczesnymi, m.in. jazzowymi, brzmieniami. Wykonawcy pochodzą z różnych światów – od Janusza Olejniczaka i Jana Smoczyńskiego, poprzez Atom String Quartet, Kwartet AUKSO, po Kwartet góralski Sebastiana Karpiela-Bułecki, Jana Młynarskiego i Andrzeja Święsa. 

 

Zasady sprzedaży biletów

Zgodnie z obowiązującymi na chwilę obecną wytycznymi sprzedaż obejmuje tylko połowę miejsc na widowni. Skróciliśmy czas wykupu zarezerwowanych biletów do 14 dni.

Na stałe do oferty trafił również voucher. To doskonały pomysł na prezent, którym można sprawić radość bliskim. Szczególnie, że sami mogą zadecydować, jaki spektakl chcą zobaczyć lub które z naszych wydawnictw kupić.

Kasy TW-ON w lipcu i sierpniu kasy są czynne w godz. 11.00–18.00 w dni powszednie. 

Biuro Organizacji Widowni pracuje w dni powszednie w godz. 11.00–18.00 pod numerami telefonów: 22 826 50 19, 22 692 02 08, 22 692 02 10 lub mailowo: bow@teatrwielki.pl.

Rezerwacje biletów przyjmowane są przyjmowane wyłącznie telefonicznie przez Biuro Organizacji Widowni w dni powszednie w godz. 11.00–18.00 pod numerami telefonów: 22 826 50 19, 22 692 02 08, 22 692 02 10.

Rekomendujemy zakup biletów online – poprzez stronę butik.teatrwielki.pl.