• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język polski PL
  • Boutique
  • Newsletter
  • VOD
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • What's on
    • Calendar
    • The 2025/26 Season
    • Exhibitions 2025/26
    • VOD
  • Tickets
    • Buy tickets
    • Information for visitors
    • Ticket refunds
  • About
    • News
    • Polish National Ballet
    • People
    • Place
    • Backstage
    • History
    • Contact Us
  • Our projects
    • Education
    • Opera Gallery
    • Opera Academy
    • Moniuszko Vocal Competition
    • Theatre Museum
    • Volunteering
    • For the Media
    • Venue hire
    • EU funding

Michael Barry

Choreograf

Tancerz i choreograf. Wykształcenie zdobył w Central School oraz na Birmingham University. Karierę rozpoczynał jako tancerz, biorąc udział w licznych tournée wielu zespołów teatralnych i musicalowych. Zajmował się także reżyserią, pracował m.in. przy takich tytułach, jak: Carmen, Hamlet i Głos ludzki. W 2001 roku został szefem studiów teatralnych w Birmingham Conservatoire. Był reżyserem i choreografem następujących przedstawień: Albert Herring, Wesele Figara, Królowa wróżek, English Eccentrics, Psyche, Czarodziejski flet, Lisiczka chytruska, Dydona i Eneasz, Godspell, Merrily We Roll Along, West Side Story, Street Scene, Dialogi karmelitanek oraz Jekyll i Hyde.

Dla City of Birmingham Symphony Orchestra wystawił Toskę i Carmen. W Centrum Muzyki, Sztuki i Kultury (MAC) w Birmingham wyreżyserował Dydonę i Eneasza, Joey Boy; wystąpił także w roli Starszego McLeana w przedstawieniu Suzannah. W Royal Northern College of Music w Manchesterze zrealizował następujące przedstawienia: Sweeney Todd oraz Dziecko i czary, a dla Buxton Opera Festival spektakle: Noe i potop, Tobiasz i anioł, Savitri, Wędrowny uczony i Jeźdźcy do morza. W londyńskiej Royal Opera był choreografem i autorem ruchu scenicznego przy tetralogii Pierścień Nibelunga. W 2011 roku został asystentem Keitha Warnera przy spektaklu Andrea Chénier na Festiwalu w Bregencji, dwa lata później był tam także choreografem i reżyserem ruchu scenicznego przy Kupcu weneckim Andrzeja Czajkowskiego.

Jest cenionym korepetytorem w dziedzinie gry aktorskiej i dialogów, pracuje nie tylko indywidualnie z poszczególnymi artystami, ale także z całymi zespołami, m.in. z Diva Opera i Royal Ballet.

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • What's on

    • 2024/2025 season overview
    • Calendar of events

    Tickets

    • Buy a ticket
    • 2024/25 Terms and Conditions
    • Terms and conditions of a time-limited offer on 10 June 2025
  • About

    • News
    • Polish National Ballet
    • The People
    • The Place
    • History
    • Backstage
    • VOD
    • For the media
    • Contact us
  • Our projects

    • Education
    • Opera Academy
    • Moniuszko Competition
  • Practical info

    • Your visit
    • Accessibility
    • Sitemap
    • Newsletter
  • For partners and sponsors

    • Our partners and sponsors
    • Support us
    • Venue hire
    • Public procurement
    • Job offers
Logo Instagram

Teatr Wielki - Polish National Opera, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Reservations: +48 22 692 02 08 Operator: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''