Scenograf ze specjalnością kostiumologa. Absolwentka Wydziału Projektowania Odzieży Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Łodzi. Początkowo była projektantką w "Modzie Polskiej". Współtworzyła wtedy wiele kolekcji prezentowanych w kraju i za granicą (wszystkie kraje Europy i Australia). Projektowała dla teatrów dramatycznych i operowych, a także dla filmu. Pracowała z takimi reżyserami, jak: Bogdan Cybulski, Jan Englert, Eugeniusz Korin, Maciej Prus, Marek Weiss-Grzesiński, Janusz Wiśniewski i Krzysztof Zaleski.
Stworzyła kostiumy do blisko 150 spektakli teatralnych, wśród których znalazły się: Awantura w Chioggi Goldoniego, Noc listopadowa Wyspiańskiego, Dziady Mickiewicza, Ksiądz Marek, Horsztyński i Kordian Słowackiego, Nie-Boska komedia Krasińskiego, Sen nocy letniej, Perykles i Burza Szekspira, Ślub i Operetka Gombrowicza, Rozkwit i upadek miasta Mahagony Brechta / Weilla, Panopticum a la Madame Tussaud, Modlitwa chorego przed nocą i Koniec Europy Janusza Wiśniewskiego, (Grand Prix i Nagroda Krytyki na Festiwalu BITEF w Belgradzie, Grand Prix w Nancy, nagrody w Amsterdamie i Hanowerze), a także musicale: Skrzypek na dachu Bocka / Steina, Getto Sobola, Kuglarze i wisielcy Kaczmarskiego / Satanowskiego i Dekadance Satanowskiego.
Projektowała również kostiumy do wielu przedstawień operowych i baletowych: Borysa Godunowa, Bram raju, Damy Pikowej, Fausta, Makbeta, Manekinów, Strasznego dworu, Święta wiosny, Traviaty, Trubadura, Jeziora łabędziego i innych. Przez wiele lat stale współpracowała z Teatrem Telewizji, gdzie była m.in. autorką kostiumów do wielkich inscenizacji Dziadów i Kordiana. Była laureatką wielu nagród. Jej projekty kostiumów do Operetki zostały wyróżnione na Festiwalu Polskich Sztuk Współczesnych (1980), a do Nieboskiej Komedii na Festiwalu Klasyki Polskiej (1982). Przez 10 lat była wykładowcą kostiumologii na Wydziale Scenografii warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.
Irena Biegańska zmarła 30 maja 2005 r.
fot. archiwum