Lester Lynch

Baryton

W swoim bogatym repertuarze posiada wiodące role w operach Verdiego: Amonasro w Aidzie, Germont w Traviacie, Hrabia di Luna w Trubadurze, tytułowa partia w Rigoletcie, Jago w Otellu, partia tytułowa w Falstaffie, Renato w Balu maskowym, Paolo w Simonie Boccanegra i partia tytułowa w Makbecie.

Śpiewa także: Guglielma w Rusałkach, Marcella w Cyganerii i Scarpię w Tosce Pucciniego, Flinta w Billy Budd Brittena, Alfia w Rycerskości wieśniaczej Mascagniego i Tonia w Pajacach Leoncavalla. Współpracował z wieloma światowej sławy dyrygentami. Z Filharmonikami Berlińskimi pod batutą Sir Simona Rattle’a śpiewał partię Crowna w Porgy i Bess oraz Bauera w Gurrelieder Schönberga. Występował również z: Sir Andrew Davisem, Placidem Domingo, Larry Fosterem, Ulfem Schirmerem i Johnem DeMain. Pracował z takimi reżyserami, jak: Sir Richard Eyre, Christopher Alden i Francesca Zambello.

Z powodzeniem występuje także z koncertami, wykonuje bogaty i zróżnicowany repertuar z orkiestrami na całym świecie, a są to m.in.: Berlińscy Filharmonicy, New York Philharmonic, National Symphony Orchestra, Houston Symphony Orchestra, Cleveland Orchestra oraz American Symphony Orchestra. Jego debiut na scenie Carnegie Hall, gdzie wykonał Gesangsszene Karla A. Hartmanna z American Symphony Orchestra zebrał doskonałe recenzje.

W ostatnich sezonach wykonywał następujące partie: Lescaut w Manon Lescaut Pucciniego pod batutą Sir Simona Rattle’a z Festspielhaus Baden-Baden, Crown w Porgy i Bess w Opéra de Montréal, Amonasro w Aidzie Verdiego w Pittsburgh Opera, Carbon w Cyrano de Bergerac w San Francisco Opera, Herold w Lohengrinie w Lyric Opera of Chicago, Gérald w Andrei Chénier na Bregenzer Festspiele, Nottingham w Roberto Devereux i Hrabia Di Luna w Trubadurze w Minnesota Opera. Zadebiutował też w Fundação Calouste Gulbenkian (Portugalia), gdzie wykonywał partię Jagona w Otellu Verdiego i partię tytułową w Falstaffie Verdiego.

Na DVD ukazała się rejestracja produkcji Porgy i Bess z jego udziałem (partia Crowna) nagranej przez San Francisco Opera. Firma płytowa Pentatone Classics wydała jego nagrania dwóch oper współczesnego kompozytora Gordona Getty’ego (partia tytułowa w Plumpjack i partia Cauchona w Joan and the Bells). Ma też w swoim dorobku nagranie VIII Symfonii Mahlera pod batutą JoAnn Falletty.

Jest laureatem wielu prestiżowych nagród, otrzymał: Metropolitan Opera National Council Auditions, George London Vocal Competition oraz Sullivan Awards. Jego współpraca z Opera Theatre of Saint Louis przyniosła mu Richard Gaddes Award. Działa też jako wolontariusz, ostatnio w tej roli współpracował wraz z grupą kolegów z Harare International Festival of Art w Zimbabwe (2012, 2013) przy produkcji wieczorów operowych.

fot. archiwum artysty