• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Monika Nyckowska

Scenografka, autorka kostiumów i architektka

Absolwentka Królewskiej Akademii Sztuk Pięknych w Anwterpii. Jej dyplomowa kolekcja kostiumów otrzymała wyróżnienie oraz nominację do nagrody Hugo Roalandt’a. Skończyła studia na Wydziale Scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej. Za dyplomowy projekt scenografii i kostiumów do Wiśniowego sadu Czechowa otrzymała Nagrodę im. Jerzego Moskala (2013). Studiowała również scenografię w École Nationale Supérieure d’Architecture de Paris-La Villette. Jest absolwentką Gender Studies na Polskiej Akademii Nauk. Autorka scenografii i kostiumów do spektakli: Efekt Lucy Prebble, Widok z mostu Athura Millera, Spaleni słońcem Nikity Michałkowa, Panny z Wilka na podstawie opowiadania Jarosława Iwaszkiewicza (reż. Agnieszka Glińska), inTreatment (reż. Łukasz Lewandowski), Po co psuć i tak już złą atmosferę Krzysztofa Szekalskiego (reż. Aleksandra Jakubczak), Punkt zero: Łaskawe na podstawie powieści Jonathana Littella (reż. Janusz Opryński), Idiota na podstawie powieści Fiodora Dostojewskiego, W oczach zachodu na podstawie powieści Josepha Conrada (reż. Janusz Opryński), Barocco Anny Godowskiej (współautorka kostiumów) oraz Polowanie (performance) Weroniki Pelczyńskiej, #jaś #i #małgosia oraz KIM Michała Szymaniaka, wyreżyserowanych przez Elżbietę Deptę w ramach Terenu TR. Zaprojektowała kostiumy do teatru telewizji Fryderyk wyreżyserowanego przez Agnieszkę Lipiec-Wróblewską. Jest autorką scenografii do gali finałowej Przeglądu Piosenki Aktorskiej Miłe Pani i Panowie bardzo mili w reżyserii Agnieszki Glińskiej poświęconej twórczości Wojciecha Młynarskiego. Pracowała jako drugi scenografka przy produkcjach filmów pełnometrażowych i teatrów telewizji. Pracowała w Troubleyn/Jan Fabre w Antwerpii przy kostiumach do spektaklu Belgian rules/Belgium rules w reż. Jana Fabre. Brała udział w wystawie podczas II Festiwalu Nowej Scenografii w Centrum Scenografii Polskiej w Muzeum Śląskim oraz w wystawie Capita M w Antwerpii.

Fot. K. Chmura-Cegiełkowska

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''