
Niemiecki kostiumograf, absolwent berlińskiej Akademii Sztuk Pięknych i Slade School of Fine Art w Londynie. Autor kostiumów do wielu spektakli londyńskiego Royal Ballet, m.in. Live Fire Exercise, Limen, Infra (także Joffrey Ballet i Balet Maryjski) i Chroma (także Alvin Ailey, Balet Bostoński, Narodowy Balet Kanady, San Francisco Ballet, Duński Balet Królewski, Balet Bolszoj, Holenderski Balet Narodowy, Polski Balet Narodowy). W sezonie 2016/17 pracuje nad koncepcją kostiumów do Multiverse – kolejnej choreografii realizowanej przez Wayne’a McGregora z tancerzami Royal Ballet. Moritz Junge jest także autorem kostiumów do następujących inscenizacji baletowych i operowych: Così fan tutte Mozarta (Opera Australijska); Rycerskość wieśniacza Mascagniego / Pajace Leoncavalla (Metropolitan Opera, Nowy Jork), Trojanie Berlioza, Aida Verdiego i Burza Adèsa (Opera Królewska, Londyn), Don Carlos Verdiego (Teatr Bolszoj), L’Anatomie de la sensation McGregora (Balet Opery Paryskiej), Outlier McGregora (New York City Ballet), Dafne R. Straussa (La Monnaie, Bruksela), Mesjasz Händla (Angielska Opera Narodowa, Opera w Lyonie), Dyad 1929 McGregora (Balet Australijski), Renature McGregora (Nederlands Dans Theater) oraz Kopciuszek Rossiniego (Glyndebourne). Moritz Junge tworzy także dla teatrów dramatycznych. Kostiumy jego autorstwa można było zobaczyć w takich przedstawieniach, jak Sen nocy letniej Szekspira (Globe, Londyn), W republice szczęścia Martina Crimpa (Royal Court, Londyn), Kuchnia Arnolda Weskera, Dydona, królowa Kartaginy Marlowe’a oraz Godzina, w której nie wiedzieliśmy nic o sobie nawzajem Petera Handkego (National Theatre, Londyn), Sąd ostateczny Ödöna von Horvátha (Almeida, Londyn) oraz Wszystko o mojej matce Samuela Adamsona (Old Vic). Zaprojektował kostiumy na ceremonię otwarcia Igrzysk Paraolimpijskich w Londynie w 2012 roku. W 2001 roku otrzymał Linbury Prize, najbardziej prestiżową brytyjską nagrodę w dziedzinie scenografii.