Rebecca Meitlis zawodowo zetknęła się z operą dzięki stypendium Arts Council England na staż reżyserski w Scottish Opera. Od roku 1984 związana jako stały reżyser z English National Opera, pracowała przy takich produkcjach na tej scenie, jak Lady Macbeth z Mtsenskiego Powiatu w reżyserii Davida Pountneya, Simon Boccanegra w reżyserii Davida Aldena czy Czarodziejski flet w reżyserii Nicholasa Hytnera. Sama realizowała cieszące się uznaniem wznowienia takich spektakli, jak The Cunning Little Vixen, Rigoletto i Wesele Figara. Jednocześnie stworzyła szeroko zakrojony program edukacyjny realizowany przez ENO i następnie nim kierowała, przygotowując i realizując wiele warsztatów oraz trzy specjalnie zamówione opery dla dzieci.
W 1995 rozpoczęła działalność na własny rachunek, współpracując z wieloma instytucjami kultury i organizacjami edukacyjnymi, m.in. Youth Music i Creative Partnerships i specjalizując się w pracy metodą Feldenkraisa z artystami związanymi ze sceną, wykorzystując swoje doświadczenia z operą i metodami kreatywnego nauczania. Ma głębokie przekonanie, że metoda Feldenkraisa może być dla śpiewaków ważnym narzędziem pracy nad oddechem, postawą, swobodą ruchu, pewnością siebie i psychologią obecności scenicznej.
Obecnie Rebecca Meitlis prowadzi zajęcia indywidualne dla wszystkich zainteresowanych, współpracuje także z Instytutem im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, Glyndebourne Festival Opera, Westminster Cathedral Choir School, Royal Northern College of Music oraz Akademią Operową Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie.