Pochodzi z Moskwy. Studiowała w Rosyjskiej Akademii Sztuk. Jej debiut międzynarodowy to partia Małgorzaty w Mistrzu i Małgorzacie Slonimsky’ego w moskiewskim Teatrze Forum i podczas tournée po Niemczech oraz partia Kseni w Borysie Godunowie w La Fenice w Wenecji.
W repertuarze posiada takie partie, jak: Desdemona w Otellu (Ryga, Teatr Bolszoj, Glyndebourne Festival), Pamina w Czarodziejskim flecie (Ryga, Opéra de Nantes), Tatiana w Eugeniuszu Onieginie (Ryga, Hamburg, Cincinnati, Wiedeń, Teatro Real, Teatr Bolszoj – przedstawienie Dmitrija Czerniakowa: transmisja kinowa, tv, nagranie DVD i tournée po Europie i Izraelu), Mimi w Cyganerii (Ryga, Washington National Opera), Hrabina w Weselu Figara (Wiedeń), Liza w Damie pikowej (Opéra de Nantes, la Monnaie, Oper Graz, Welsh National Opera, Opera National du Rhin, a także Monachium, Mediolan, Bolonia, Houston, Modena i Ferrara), Julia w Jakobinie (Wexford), Donna Anna w Don Giovannim (Glyndebourne Festival, Berno, Kolonia), Dorota w Szwandzie dudziarzu (Wexford), Tamara w Demonie (Ryga), tytułowa w Lisiczce chytrusce (Sewilla), Kleopatra w Juliuszu Cezarze (Berno), Maria w Mazepie (Welsh National Opera), Fiewronia w Legendzie o niewidzialnym grodzie Kiteziu i dziewicy Fiewronii (Teatro Lirico Cagliari), Cio-Cio San w Madame Butterfly (Dijon, Cape Town Opera, Opéra de Lille, Królewska Opera Szwedzka), tytułowa w Rusałce (Semperoper Dresden, Lublana), Elżbieta w Don Carlu (Opera Frankfurcka).
Ponadto wykonuje, m.in.: Stabat Mater Dvořáka (Wexford), Les Noces Strawińskiego (Essen, BBC Proms), XIV Symfonia Szostakowicza (z Islandzką Orkiestrą Symfoniczną, Londyńską Orkiestrą Filharmoniczną, Monachijską Orkiestrą Kameralną i z Atlanta Symphony Orchestra), Dzwony Rachmaninowa (z Atlanta Symphony Orchestra, na BBC Proms, z Londyńską Orkiestrą Filharmoniczną, z Philadelphia Orchestra, na festiwalu w Hongkongu), Msza głagolicka Janáčka (z Orkiestrą Symfoniczną Radia Bawarskiego, Philadelphia Orchestra),
Requiem wojenne Brittena (z Londyńską Orkiestrą Filharmoniczną w Londynie, Wiedniu i w Moskwie), Cztery ostatnie pieśni R. Straussa (z Filharmonią Hongkongu), Hamlet Czajkowskiego (z Orchestra of the Age of Enlightenment, Vita Nova Martynova (Londyn, Nowy Jork), Tania-Katia Szczedrina (Verbier Festival).
Występowała z wieloma znanymi dyrygentami, jak: Vladimir Spivakov, Vladimir Fedoseev, Vladimir i Mikhail Jurowski, Mikhail Pletnev, Alexander Vedernikov, Daniele Callegari, Andreas Spering, Louis Langree, Julian Reynolds, Normunds Vaicis, Tomas Netopil, Edo de Waart, Hans Zender, Kent Nagano, Ed Gardner, Robert Spano, Mariss Jansons, Jiří Bělohlávek, Alan Gilbert i Valery Gergiev.