
Absolwent Wydziału Historii Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach. Oprócz wieloletnich zajęć z tańca współczesnego, tańca butoh czy improwizacji kontaktowej uczył się również u aktorów Jerzego Grotowskiego: Reny Mireckiej i Zygmunta Molika oraz na warsztatach Teatru Pieśń Kozła.
W latach 1997-2003 tańczył w Śląskim Teatrze Tańca w Bytomiu. Występował m.in. w spektaklach: Jacka Łumińskiego i Konrada Drzewieckiego, Henrietty Horn i Paula Claydena. Tańczył gościnnie w nowojorskim Battery Dance Company Jonathana Hollandera. Stypendysta DanceWeb w Wiedniu. Występował w kilkudziesięciu krajach. Z zespołem W&M Phisical Theatre współtworzył spektakl Made in Polska – Museum of Imagination (Calgary). Z warszawskim Teatrem Breton Caffe stworzył spektakle Slam out, Tańcząc Sarę Kane oraz Święto snów – solo inspirowane Dziennikami Niżyńskiego, za które otrzymał na Polskiej Platformie Tańca 2014 nagrodę dla najlepszego spektaklu i najlepszego wykonawcy. Występował w spektaklach Pawła Mickiewicza (Niewina), Michała Zadary (Fedra), Krystiana Lupy (Zaratustra, Factory 2), Krzysztofa Warlikowskiego (Oczyszczeni, Teatr Współczesny we Wrocławiu, Teatr Polski w Poznaniu, TR Warszawa, Odyseja. Historia dla Hollywoodu, TR Warszawa), Agnieszki Olsten (Lincz, Samsara Disco, Teatr Polski we Wrocławiu), Krzysztofa Garbaczewskiego (Kamienne niebo zamiast gwiazd, Nowy Teatr w Warszawie) i Natalii Korczakowskiej (Wyznawca i Berlin Alexanderplatz, Teatr Studio). W 2015 roku odbyła się premiera jego spektaklu Melancholia/Violetta Villas w koprodukcji Teatru Capitol i Teatru Nowego z Łodzi.
Jest autorem choreografii do: Medeamaterial, Zagłady domu Usherów (reż. Barbara Wysocka, TWON), Orestei (reż. Michał Zadara, TWON) oraz La libertà chiama la libertà (reż. Zadara/Knapik, Opera Wrocławska), Jakoba Lenza, Halki (reż. Natalia Korczakowska, TWON), Pierścienia Nibelunga (Gergiev/Tsypin/Zeldin, Teatr Maryjski Petersburg/Covent Garden London), Don Giovanniego (reż. Katarzyna Borkowska, Theater Freiburg), La Bohème (reż. Barbara Wysocka, TWON), Salome (reż. Sláva Daubnerová, Badisches Staatstheater Karlsruhe), Trubadura (reż. Barbara Wiśniewska, Opera na Zamku w Szczecinie).
Przygotował również choreografię do spektakli m.in: Mikołaja Grabowskiego i Jana Peszka, Moniki Pęcikiewicz, Wiktora Rubina, Mai Kleczewskiej i Jana Englerta.
Z Mariuszem Trelińskim pracował nad: La Bohème (Waszyngton), Borysem Godunowem (Wilno, TWON), Królem Rogerem (TWON, Sztokholm), Alekiem i Jolantą (Teatr Maryjski), Orfeuszem i Eurydyką (Bratysława, TWON, Tel Awiw), Traviatą, Turandot (TWON, Savonlinna Opera Festival), Manon Lescaut (TWON, Bruksela, Cardiff), Boulevard Solitude (Cardiff), Latającym Holendrem (TWON), Powder Her Face (TWON, La Monnaie), Jolantą i Zamkiem Sinobrodego (TWON, Met), Jolantą (Maggio Musicale Fiorentino, Palau de les Arts Reina Sofía), Salome (Praga, TWON), Tristanem i Izoldą (Festspielhaus Baden-Baden, TWON, otwarcie sezonu 2016/2017 w Met), Umarłym miastem (TWON), Ognistym aniołem (TWON, Festival d’Aix-en-Provence), Królem Rogerem (TWON, Opera Królewska w Sztokholmie), Halką (TWON, Theater an der Wien).
W 2019 roku w kościele św. Jana w Gdańsku (NCK, Cappella Gedanensis) przygotował inscenizację Orfeusza i Eurydyki Glucka. W 2024 w Teatrze Łaźnia w Krakowie wyreżyserował spektakl W końcu nauczyć się żyć na podstawie prozy Maxa Blechera i sztuki Savannah Bay Marguerite Duras.