
Dyrygent, klawesynista, uznany interpretator muzyki dawnej. Absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej i Accademia Musicale Chigiana w Sienie. Ostatni uczeń Ruggero Gerlina (1899-1983), asystenta i najbliższego współpracownika Wandy Landowskiej. Zwycięzca międzynarodowych konkursów klawesynowych w Paryżu (1981), Paryż-Dijon (1983) oraz ARD w Monachium (1984). Występuje w wielu krajach, uczestnicząc w najważniejszych festiwalach i współpracując z najwybitniejszymi solistami i dyrygentami specjalizującymi się w wykonawstwie muzyki XVII i XVIII wieku. Od 1993 roku prowadzi orkiestrę barokową Musicae Antiquae Collegium Varsoviense Warszawskiej Opery Kameralnej, a od 2004 roku kieruje własnym międzynarodowym zespołem specjalizującym się w wykonawstwie muzyki dawnej Narol Baroque.
Jako dyrygent jest autorem opracowania i kierownikiem artystycznym pierwszej polskiej realizacji wszystkich dzieł scenicznych Claudia Monteverdiego, a także jego nieszporów Vespro della Beata Vergine, oper Rinaldo, Imeneo i Juliusz Cezar Georga Friedricha Haendla, jak również wielu innych dzieł operowych epoki baroku (w tym pierwszej w historii opery – Euridice Jacopo Periego z 1600 roku). W jego dorobku fonograficznym znajdują się m.in.: wszystkie utwory klawesynowe Louisa Couperina i Jeana-Philippe'a Rameau, partity i Wariacje Goldbergowskie Jana Sebastiana Bacha (Fryderyk 2000), utwory Johanna Jakoba Frobergera, sonaty Domenica Scarlattiego oraz największe wydanie polskiej fonografii: komplet utworów François Couperina (13 CD, Fryderyk 2014).
W latach 1987-2004 profesor zwyczajny klawesynu i interpretacji muzyki barokowej w Universitaet fuer Musik und darstellende Kunst w Grazu w Austrii; od 1981 prowadzi również wykłady na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Był jurorem międzynarodowych konkursów klawesynowych. Założyciel i Prezes Zarządu Fundacji Pro Academia Narolense, która w w Konkursie na Najlepszą Inicjatywę Obywatelską PRO PUBLICO BONO została wyróżniona Pierwszą Nagrodą w kategorii inicjatyw na rzecz polskiej kultury i dziedzictwa narodowego.
fot. Digital Photo Professional
Projektant świateł, inspektor techniczny Jiříego Kyliána. Po studiach w Akademii Sztuk Pięknych w Brukseli pracował z takimi holenderskimi teatrami i zespołami tańca, jak: Toneelgroep Theater, Introdans, Scapino Ballet w Rotterdamie i Nederlands Dans Theater w Hadze. Swoje pierwsze oryginalne światła tworzył dla zespołów Introdans i Scapino Ballet do prac choreografów Eda Wubbe, Nilsa Christe i Itzika Galili. W roku 2000 roku na zaproszenie Jiříego Kyliána zaprojektował oświetlenie do jego baletu Click-Pause-Silence i od tego czasu współpracował z Kyliánem przy prawie wszystkich jego produkcjach choreograficznych, takich jak: 27'52'' (Nederland Dans Theater 2), Claude Pascal (NDT 1), When Time Takes Time (NDT 3), Far too close (NDT 3), Last Touch (NDT 1), Sleepless (NDT 2), Toss of a Dice (NDT 1), Chapeau (NDT 2), Tar and Feathers (NDT 1), Vanishing Twin (NDT 1), Gods and Dogs (NDT 2), Mémoires d’Oubliettes (NDT 1) oraz do jego kreacji Il faut qu'une porte... dla Baletu Opery Paryskiej (2004). W ciągu tych ostatnich lat odtwarzał światła, ale także nadzorował realizację sceniczną wielu produkcji Jiříego Kyliána w teatrach całego świata.
fot. Joris-Jan Bos