Ukończył warszawską Akademię Muzyczną im. F. Chopina w klasie Kazimierza Pustelaka (z wyróżnieniem Magna cum Laude). Laureat wielu nagród i wyróżnień na międzynarodowych konkursach wokalnych, m.in.: Konkursie im. Ady Sari (1999, I miejsce), Konkursie Wokalnym w Bilbao (2000, II miejsce), Premio Caruso w Mediolanie (2001, nagroda główna), Konkursie im. Francisco Viñasa w Barcelonie (2004, III miejsce) oraz Nagrody im. Jana Kiepury (2012).
W sezonie 2017/2018 zadebiutował w Operze Królewskiej w Covent Garden w Londynie jako Priest w Lady Macbeth mceńskiego powiatu Szostakowicza pod dyrekcją Antonia Pappano.
Do ostatnich jego sukcesów należy zaliczyć debiuty w: Duńskiej Operze Królewskiej oraz w Walijskiej Operze Narodowej jako Sir Giorgio w Purytanach Belliniego pod dyrekcją Carla Rizziego oraz występy jako Melisso w Alcinie Haendla (razem z Joyce DiDonato oraz The English Concert) pod dyrekcją Harry’ego Bicketa w nowojorskiej Carnegie Hall, paryskim Théâtre des Champs-Elysées i Theater an der Wien.
Wystąpił również jako: Don Basilio (Cyrulik sewilski) w Deutsche Oper Berlin, Oroveso (Norma) w Teatro Nacional São Carlos w Lizbonie, Asur (Semiramida) w Royal Danish Opera w Kopenhadze, Alidoro (Kopciuszek) na Festival d’Aix-en-Provence, Melisso (Alcina) w Opéra National de Bordeaux, Orbazzano (Tankred) w Teatro de la Maestranza w Sewilli, Leporello (Don Giovanni) w Nico Theater w Kapsztadzie, Talbot (Maria Stuarda) w Deutsche Oper am Rhein, Hrabia Rodolfo (Lunatyczka) i Rocco (Fidelio) w Theater St. Gallen.
Jest solistą nowo powstałej Polskiej Opery Królewskiej.
W Teatrze Wielkim - Operze Narodowej wystąpił jako Colline w Cyganerii, Don Alfonso w Lukrecji Borgii, Raimondo w Łucji z Lammermooru, tytułowy Figaro w Weselu Figara, Escamillo w Carmen, Gessler w Wilhelmie Tellu, Zbigniew wStrasznym dworze oraz Talbot wMarii Stuart.
Wojtek Gierlach występuje także z powodzeniem w repertuarze koncertowym i oratoryjnym. Jego repertuar obejmuje dzieła od baroku po współczesne, m.in. Krzysztofa Pendereckiego i Wojciecha Kilara.
Publiczność Filharmonii Narodowej mogła go usłyszeć jako tytułowych Saula Händla i Eliasza Mendelssohna pod dyrekcją Helmutha Rillinga. Wystąpił również w Missa Solemnis Beethovena w berlińskim Konzerthaus, Magnificat Bacha w Auditorio Nacional de Madrid, Stabat Mater Rossiniego z Orquesta del Principado de Asturias, Dies irae Pendereckiego z Orkiestrą Simón Bolívar w Caracas oraz Requiem Verdiego z London Philharmonic Orchestra.
Najbliższe plany obejmują, m.in. Uprowadzenie z Seraju Mozarta w ABAO Opera w Bilbao oraz powrót do Welsh National Opera w Cardiff jako Mefistofeles w Fauście Gounoda.
fot. M. Heller