• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Aktualności

Nowy balet według Gombrowicza

  • Poprzednie
  • Następne

Aktualności

05 stycznia
2015

Nowy balet według Gombrowicza

Polski Balet Narodowy przygotowuje na 14 lutego 2015 kolejną prapremierę. Spektakl nosi tytuł Pupa, a kompozytor Stanisław Syrewicz z córką Klarą jako librecistką oraz choreografką Anną Hop sięgnęli po inspirację do twórczości Gombrowicza.

Scenografką przedstawienia jest Małgorzata Szabłowska, kostiumy projektuje Katarzyna Rott, a światła Maciej Igielski.

Anna Hop jest artystką Polskiego Baletu Narodowego i pokazywała już swoje autorskie miniatury w ramach dorocznych warsztatów choreograficznych. Zrealizowała także spektakl dla dzieci Bajki ci opowiem... do muzyki Witolda Lutosławskiego dla Opery na Zamku w Szczecinie oraz współpracowała przy realizacji filmu Piąte: nie odchodź Katarzyny Jungowskiej. Pupa będzie jej oficjalnym debiutem choreograficznym na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej.

Choreografka stawia na obserwację ludzkiego ciała, a nawet jego poszczególnych części, podejmując dialog z Gombrowiczowską groteską i absurdami codzienności. W naszych codziennych relacjach z ludźmi przybieramy szereg póz, odgrywamy rozmaite role, stając się aktorami w teatrze życia. Czasami nawet reżyserujemy rzeczywistość lub przyjmujemy wyznaczone dla nas pozycje. „Gęba” czy „pupa” to właśnie u Gombrowicza symbole społecznych zależności, w które wchodzimy często zupełnie nieświadomie. Zaczerpnięty z Ferdydurke tytuł baletu wskazuje na żywotność tych póz i etykiet.

Na zdjęciach: Anna Hop podczas prób z artystami Polskiego Baletu Narodowego

Fot. Ewa Krasucka

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: office@teatrwielki.pl

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''