• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Sen Nocy
Letniej

Felix Mendelssohn-Bartholdy, György Ligeti / John Neumeier

  • Akt I

    1 h 15 min

  • Przerwa

    20 min

  • Akt II

    55 min

Czas trwania: 2 h 30 min

  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • Zobacz zdjęcie: fot. / photo: Ewa Krasucka fot. / photo: Ewa Krasucka
  • 4 lutego 2016 czwartek 19:00 Sala Moniuszki
  • 5 lutego 2016 piątek 19:00 Sala Moniuszki
  • 6 lutego 2016 sobota 19:00 Sala Moniuszki
  • 7 lutego 2016 niedziela 18:00 Sala Moniuszki
  • 17 kwietnia 2016 niedziela 18:00 Sala Moniuszki
  • 19 kwietnia 2016 wtorek 19:00 Sala Moniuszki
  • 20 kwietnia 2016 środa 19:00 Sala Moniuszki
Daty spektakli
  • Czas trwania
  • Zdjęcia
  • Wideo

Balet Johna Neumeiera w dwóch aktach wg Williama Szekspira
Prapremiera: Hamburg Ballett, 10.07.1977
Premiera polska: 15.03.2013

Jedna z najpiękniejszych komedii lirycznych we współczesnym repertuarze baletowym. Skomplikowane przygody bohaterów Szekspira na jawie i we śnie zostały po mistrzowsku opowiedziane językiem tańca. Balet idealnie oddaje ducha sztuki, urzeka pietyzmem narracji, inwencją twórczą choreografa i... wybitnymi kreacjami solistów Polskiego Baletu Narodowego.

Trzy światy, w których poruszają się figury Szekspirowskie, znalazły tu swoje odzwierciedlenie zarówno na scenie, jak i w muzyce. Namiętności mieszają się z zabawą, perypetie miłosne z przaśnym żartem teatru ulicznego, a wszystko zostało przedstawione z empatią, wdziękiem i humorem. Ta poetycka opowieść o zamieszaniu miłosnym w realnym życiu i w fantastycznym świecie elfów jest bodaj najpiękniejszą inscenizacją wielkiego amerykańskiego choreografa Johna Neumeiera. Magiczne przedstawienie.

Obsada

2016-02-04 | 19:00
    • Yuka Ebihara

      Hipolita / Tytania
    • Vladimir Yaroshenko

      Tezeusz / Oberon
    • Patryk Walczak

      Filostrat / Puk
    • Aneta Zbrzeźniak

      Helena
    • Maksim Woitiul

      Demetriusz
    • Hermia
    • Kristóf Szabó
      (po raz pierwszy w roli)

      Lizander
    • Kurusz Wojeński

      Spodek / Pyram
    • Paweł Koncewoj

      Fujara / Tysbe
    • Yuka Ebihara

      Hipolita / Tytania
    • Vladimir Yaroshenko

      Tezeusz / Oberon
    • Maksim Woitiul

      Filostrat / Puk
    • Mai Kageyama
      (po raz pierwszy w roli)

      Helena
    • Paweł Koncewoj

      Demetriusz
    • Dagmara Dryl
      (po raz pierwszy w roli)

      Hermia
    • Patryk Walczak
      (po raz pierwszy w roli)

      Lizander
    • Wojciech Ślęzak

      Spodek / Pyram
    • Adam Myśliński

      Fujara / Tysbe
    • Yuka Ebihara

      Hipolita / Tytania
    • Vladimir Yaroshenko

      Tezeusz / Oberon
    • Patryk Walczak

      Filostrat / Puk
    • Aneta Zbrzeźniak

      Helena
    • Maksim Woitiul

      Demetriusz
    • Hermia
    • Kristóf Szabó

      Lizander
    • Kurusz Wojeński

      Spodek / Pyram
    • Paweł Koncewoj

      Fujara / Tysbe
    • Yuka Ebihara

      Hipolita / Tytania
    • Vladimir Yaroshenko

      Tezeusz / Oberon
    • Maksim Woitiul

      Filostrat / Puk
    • Mai Kageyama

      Helena
    • Paweł Koncewoj

      Demetriusz
    • Dagmara Dryl

      Hermia
    • Patryk Walczak

      Lizander
    • Wojciech Ślęzak

      Spodek / Pyram
    • Adam Myśliński

      Fujara / Tysbe
    • Yuka Ebihara

      Hipolita / Tytania
    • Vladimir Yaroshenko

      Tezeusz / Oberon
    • Patryk Walczak

      Filostrat / Puk
    • Aneta Zbrzeźniak

      Helena
    • Maksim Woitiul

      Demetriusz
    • Hermia
    • Kristóf Szabó

      Lizander
    • Kurusz Wojeński

      Spodek / Pyram
    • Paweł Koncewoj

      Fujara / Tysbe
    • Yuka Ebihara

      Hipolita / Tytania
    • Vladimir Yaroshenko

      Tezeusz / Oberon
    • Maksim Woitiul

      Filostrat / Puk
    • Mai Kageyama

      Helena
    • Paweł Koncewoj

      Demetriusz
    • Dagmara Dryl

      Hermia
    • Patryk Walczak

      Lizander
    • Wojciech Ślęzak

      Spodek / Pyram
    • Adam Myśliński

      Fujara / Tysbe
    • Yuka Ebihara

      Hipolita / Tytania
    • Vladimir Yaroshenko

      Tezeusz / Oberon
    • Patryk Walczak

      Filostrat / Puk
    • Aneta Zbrzeźniak

      Helena
    • Maksim Woitiul

      Demetriusz
    • Hermia
    • Kristóf Szabó

      Lizander
    • Kurusz Wojeński

      Spodek / Pyram
    • Paweł Koncewoj

      Fujara / Tysbe

Realizatorzy

    • John Neumeier

      Choreografia i koncepcja świateł
    • Jürgen Rose

      Scenografia i kostiumy
    • Victor Hughes

      Janusz Mazoń

      Niurka Moredo

      Realizacja baletu
    • Ralf Merkel

      Reżyseria świateł
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • John Neumeier

      Choreografia i koncepcja świateł
    • Jürgen Rose

      Scenografia i kostiumy
    • Victor Hughes

      Janusz Mazoń

      Niurka Moredo

      Realizacja baletu
    • Ralf Merkel

      Reżyseria świateł
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • John Neumeier

      Choreografia i koncepcja świateł
    • Jürgen Rose

      Scenografia i kostiumy
    • Victor Hughes

      Janusz Mazoń

      Niurka Moredo

      Realizacja baletu
    • Ralf Merkel

      Reżyseria świateł
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • John Neumeier

      Choreografia i koncepcja świateł
    • Jürgen Rose

      Scenografia i kostiumy
    • Victor Hughes

      Janusz Mazoń

      Niurka Moredo

      Realizacja baletu
    • Ralf Merkel

      Reżyseria świateł
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • John Neumeier

      Choreografia i koncepcja świateł
    • Jürgen Rose

      Scenografia i kostiumy
    • Victor Hughes

      Janusz Mazoń

      Niurka Moredo

      Realizacja baletu
    • Ralf Merkel

      Reżyseria świateł
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • John Neumeier

      Choreografia i koncepcja świateł
    • Jürgen Rose

      Scenografia i kostiumy
    • Victor Hughes

      Janusz Mazoń

      Niurka Moredo

      Realizacja baletu
    • Ralf Merkel

      Reżyseria świateł
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent
    • John Neumeier

      Choreografia i koncepcja świateł
    • Jürgen Rose

      Scenografia i kostiumy
    • Victor Hughes

      Janusz Mazoń

      Niurka Moredo

      Realizacja baletu
    • Ralf Merkel

      Reżyseria świateł
    • Marta Kluczyńska

      Dyrygent

Polski Balet Narodowy
Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

Streszczenie

  • Prolog

    Wieczór przed weselem
    Komnata Hipolity

    W przeddzień ślubu Hipolity z Tezeuszem, księciem Aten, odbywają się ostatnie przygotowania. Przyjaciółki Hipolity, Helena i Hermia, pomagają jej w wykańczaniu ślubnej sukni. Nad wszystkim czuwa Filostrat, mistrz ceremonii na dworze Tezeusza.

    Skarbnik wręcza Hipolicie klejnoty ślubne. Towarzyszy mu oficer Demetriusz, dawny narzeczony Heleny, który teraz daremnie zabiega o względy Hermii. Demetriusza wciąż jednak kocha Helena. Ogrodnik Lizander przynosi weselne kwiaty Hipolity. Jest on zakochany z wzajemnością w Hermii. Daje jej potajemnie list z prośbą o spotkanie w lesie pod drzewem oliwnym. Ten list odnajduje jednak Helena, pokazuje go Demetriuszowi.

    Grupa rzemieślników pod wodzą tkacza Spodka przedstawia Hipolicie tekst swojej sztuki „Pyram i Tyzbe”, którą chcieliby wykonać w czasie uroczystości ślubnych.
    Tezeusz odwiedza Hipolitę. Wprawdzie wręcza jej różę, ale Hipolita jest świadoma jego flirtów z damami dworu. Kiedy zostaje sama, znajduje przypadkiem list miłosny Lizandra do Hermii. Zamyślona zasypia z różą od Tezeusza w ręce. Śni...

  • Akt I

    Sen
    Noc w lesie. Kraina elfów

    Tytania, królowa wieszczek, sprzecza się z Oberonem, królem elfów. Zirytowany Oberon daje Pukowi kwiat o czarodziejskiej mocy. Kiedy się nim potrząśnie nad oczami śpiącego, ten po zbudzeniu zakocha się w pierwszej napotkanej osobie. Z polecenia Oberona Puk ma spłatać takiego figla Tytanii.

    Lizander i Hermia spotykają się w lesie. Tymczasem Demetriusz szuka Hermii, śledzi go Helena. Obserwuje ich wszystkich Oberon i współczuje Helenie. Dlatego nakazuje Pukowi użyć mocy czarodziejskiego kwiatu wobec Demetriusza, by ten ponowne pokochał Helenę.

    Lizander i Hermia zagubili się w lesie i układają się do snu. Przez omyłkę Puk potrząsa kwiatem miłości nad Lizandrem, którego budzi przypadkowo Helena. Lizander natychmiast zakochuje się namiętnie w Helenie, a ona ucieka zmieszana jego zalotami. Tymczasem budzi się Hermia i szuka Lizandra.

    Spodek i jego towarzysze poszukują w lesie miejsca, aby próbować swoją sztukę. Rozdzielają role i Spodek rozpoczyna próbę. Ogląda ich Puk i przyprawia Spodkowi głowę osła. Inni rzemieślnicy są przerażeni jego widokiem i uciekają.

    Tytania i jej orszak zasypiają, a Puk wykorzystuje teraz miłosny kwiat wobec Tytanii. Zbudzoną przypadkiem przez Spodka z oślą głową, ogarnia natychmiast niepohamowana żądza.

    Widząc Demetriusza, który nadal kocha Hermię, Oberon uświadamia sobie błąd Puka. Poleca więc Pukowi, by użył mocy kwiatu wobec śpiącego Demetriusza. Helena, ścigana przez Lizandra, potyka się i budzi Demetriusza, który także się w niej zakochuje.

    Trwa całkowite zamieszanie, dlatego Oberon rozkazuje Pukowi przywrócić wszystko do porządku. Puk układa teraz śpiących kochanków obok siebie i potrząsa nad nimi kwiatem miłości.

  • Akt II

    Przebudzenie i wesele
    Świt w lesie

    Kochankowie budzą się wreszcie w zgodzie: Hermia z Lizandrem, a Helena z Demetriuszem. Rzemieślnicy spotykają Spodka.

    Komnata Hipolity

    Hipolita śni w swoim łożu, a Tezeusz obserwuje ją przez chwilę i budzi czule. Rodzi się między nimi uczucie. Wchodzą obie zakochane pary i proszą o pozwolenie na ślub. Tezeusz udziela im swojego błogosławieństwa. 

    Sala balowa w pałacu książęcym Tezeusza

    Rozpoczyna się ceremonia weselna. Rzemieślnicy prezentują swoją sztukę „Pyram i Tysbe”. Po wyjściu gości weselnych Tytania i Oberon pozostają połączeni miłością. 

Sponsorzy

  • Mecenas Teatru Wielkiego - Opery Narodowej:

  • - PZU
  • Sponsor spektaklu

  • Partnerzy Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • Shiseido
  • Partner Festiwalu Szekspirowskiego

  • British Council Shakespare Lives
  • Partner Polskiego Baletu Narodowego

  • Patroni medialni Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

  • Harvard Business Review Polska
  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''