• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Szalone Dni Muzyki – Big Band, Big BANG! (56)

14. edycja festiwalu: „Źródła” | BILETY DOSTĘPNE NA EVENTIM.PL

  • 29 września 2024 niedziela 20:30 Sala ETER (Namiot na pl. Teatralnym) WSTĘP WOLNY
Daty spektakli
  • Czas trwania
  • Zdjęcia
  • Wideo

WYKONAWCY

Chopin University Big Band 

Piotr Kostrzewa band leader, kierownictwo artystyczne

 

PROGRAM

When the Saints Go Marchin In, tradycyjny spiritual [4’]

Sammy Nestico The Queen Bee [5’]

George Gershwin Oh, Lady, Be Good! z musicalu Lady, Be Good! [4’]

Lil Hardin Armstrong Struttin’ With Some Barbecue [5’]

Cole Porter Love for Sale z musicalu The New Yorkers [5’]

Glenn Miller Pennsylvania 6-5000 [4’]

Duke Ellington/Billy Strayhorn Satin Doll [5’]

Thad Jones/Mel Lewis Groove Merchant [7’]

 

Czas wrzucić na luz i dać porwać soczystym brzmieniom big bandu! Czas przenieść się blisko sto lat wstecz do amerykańskich dusznych kin i knajp wypełnionych wolnością, okrzykami i papierosowym dymem. Zapisane w dźwiękach początki jazzu i blues’a to jednak nie tylko fantastyczne rytmy i niebanalne harmonie, ale i kawał historii. To tradycyjny spiritual When the Saints Go Marchin’ In, klasyczne już dziś standardy jazzowe, jak tęskne pożegnanie ukochanej w Szpitalu Świętego Jakuba (St. James Infirmary), które w latach dwudziestych intonował Louis Armstrong, a także hymn na cześć nowo powstałej w 1936 roku linii kolejowej łączącej Brooklyn z Manhattanem (Take the “A” Train). W muzyce przetrwała atmosfera gwarnej nowojorskiej Café Rouge (Pensylvania 6-5000) oraz dancingów ze swingiem (Sing, Sing, Sing), na punkcie których oszalała amerykańska młodzież lat trzydziestych i czterdziestych.

Jazz błyskawicznie zawładnął sceną Broadwayu i rynkiem kinematograficznym – tytułowa piosenka z musicalu Lady, Be Good!, w którym ubogie rodzeństwo walczy o miłość i marzenia, stała się hitem tuż po premierze w 1924 roku. Ale ten gatunek muzyki świetnie sprawdził się również w produkcjach, którym daleko do romantycznej wizji świata. Wśród nich znajdzie się Hot Honey Rag, czyli finałowy „duet morderczyń” – bohaterek sławnego musicalu Chicago oraz pieśń prostytutki Love for Sale, która przyczyniła się początkowych kontrowersji wokół musicalu The New Yorkers.

– Karolina Dąbek (pisanezesluchu.pl)

Szalone Dni Muzyki 2024 powracają z bogatą i różnorodną propozycją 56 koncertów w ciągu trzech dni. Tegorocznym hasłem przewodnim festiwalu są Źródła. A podróż do źródeł to wyprawa fascynująca! Wędrować będziemy ku naturze: do szmeru bijącej wody i śpiewu ptaków, ale też pradawnych sposobów komunikacji międzyludzkiej – pierwotnego rytmu czy tradycyjnego nawoływania i śpiewu. Przyjrzymy się tradycyjnym instrumentom i ludowym inspiracjom tak w muzyce klasycznej, jak i jazzie. Sięgniemy do wielkich dzieł klasycznego kanonu, jak Wariacje Goldbergowskie Bacha (nr 51), opery Mozarta (nr 9), symfonie Beethovena i Dvořáka (nry 23, 47), Sonata na dwa fortepiany i perkusję Bartóka (nr 27), Błękitna rapsodia Gershwina (nry 32, 53) i Tańce symfoniczne z West Side Story Bernsteina (nry 1, 48, 55). To utwory „źródłowe” dla formacji kulturalnej współczesnej publiczności, które stanowią nieprzebraną kopalnię inspiracji dla kolejnych pokoleń, czerpiących z tych pierwowzorów pełnymi garściami.

Obsada

2024-09-29 | 20:30

Realizatorzy

Sponsorzy

  • ORGANIZATORZY

  • Instytucja kultury m.st. Warszawy
  • 40 lat Sinfonii Varsovii
  • WSPÓŁORGANIZATORZY

    Festiwal Szalone Dni Muzyki 2024 dofinansowano ze srodków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zrealizowano we współpracy z Narodowym Centrum Kultury.

  • - Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Narodowe Centrum Kultury
  • Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

  • - Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
  • WSPÓŁORGANIZATORZY

  • Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • CRÉA Folles Journées
  • Dofinansowano ze środków Centrum Edukacji Artystycznej

  • Centrum Edukacji Artystycznej
  • Fundacja Ogrody Muzyczne

  • Fundacja Ogrody Muzyczne
  • Projekt współfinansuje miasto stołeczne Warszawa

  • Projekt współfinansuje miasto stołeczne Warszawa
  • Mecenasi Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

    Partnerzy Akademii Operowej

  • - PZU
  • ORLEN
  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''