• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Szalone Dni Muzyki - MO… MO… MO… MOZART (9)

14. edycja festiwalu: „Źródła” | BILETY DOSTĘPNE NA EVENTIM.PL

  • 27 września 2024 piątek 21:30 Sala MIŁOŚĆ (Sala Moniuszki)
Daty spektakli
  • Czas trwania
  • Zdjęcia
  • Wideo

PROGRAM

Uwertura oraz duet Figara i Zuzanny Cinque… dieci… venti… trenta… (Pięć… dziesięć… dwadzieścia… trzydzieści…) z aktu I opery Wesele Figara K.492 [7’]

Aria Zuzanny Deh vieni, non tardar (Przyjdź, nie zwlekaj) z IV aktu opery Wesele Figara K.492 [4’]

Recytatyw i aria Hrabiego Hai già vinta la causa! – Vedrò mentre io sospiro (Już wygrałeś sprawę! – Czy podczas gdy wzdycham) z III aktu opery Wesele Figara K.492 [5’]

Uwertura do opery Don Giovanni K.527 [5’]

Duet Zerliny i Don Giovanniego Là ci darem la mano (Tam podamy sobie ręce) z I aktu opery Don Giovanni K.527 [4’]

Uwertura do opery Così fan tutte (Tak czynią wszystkie) K.588 [5’]

Aria koncertowa Rivolgete a lui lo sguardo (Zwróć na niego swój wzrok) K.584 (napisana pierwotnie dla postaci Guglielma do I aktu opery Così fan tutte K.588) [5’]

Recytatyw i aria koncertowa Ch’io mi scordi di te? – Non temer, amato bene (Czy cię zapomnę? – Nie martw się, mój miły) K.505 [10’]

Pas Seul, fragment z muzyki baletowej do opery Idomeneo K.367 [5’]

WYKONAWCY

Aleksandra Orłowska sopran
Hubert Zapiór baryton

Anna Marchwińska fortepian
Orkiestra Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

Marta Kluczyńska dyrygentka

Mozart uwielbiał miłosne intrygi. Do swoich oper najczęściej wybierał libretta opisujące perypetie pięknych dam, panien i służek uwodzonych przez kawalerów o nie zawsze o czystych intencjach lub realizujących własne plany i ambicje. A nic tak nie rozwija romantycznej akcji, jak miłosna aria lub śpiew dwojga kochanków.

Otwierający Wesele Figara duet tryska szczerą radością – zakochanym bohaterom przygotowującym się do wspólnego życia nawet przez myśl nie przechodzi, co ich niedługo spotka. Sprawcą ich nieszczęść stanie się wkrótce równie wpływowy co zepsuty moralnie Hrabia, którego charakter znakomicie oddaje recytatyw i aria z II aktu. Podobnie niewinność i naiwność Zerliny kontrastuje z przebiegłością bezwstydnego amanta Don Giovanniego w ich wspólnym duecie Là ci darem la mano.

Ale czym byłaby miłosna intryga bez humoru – w operach Mozarta mamy go akurat pod dostatkiem. Muzyczny dowcip i lekkość przenikają szybkie części uwertur, a także – dla przykładu – koncertową arię Rivolgete a lui lo sguardo. Przeświadczony o swej wyjątkowości Guglielmo wyśpiewuje listę swych zalet. To niemożliwe więc, by ukochana mogła kiedykolwiek go zdradzić. Prawda?

– Karolina Dąbek (pisanezesluchu.pl)

Szalone Dni Muzyki 2024 powracają z bogatą i różnorodną propozycją 56 koncertów w ciągu trzech dni. Tegorocznym hasłem przewodnim festiwalu są Źródła. A podróż do źródeł to wyprawa fascynująca! Wędrować będziemy ku naturze: do szmeru bijącej wody i śpiewu ptaków, ale też pradawnych sposobów komunikacji międzyludzkiej – pierwotnego rytmu czy tradycyjnego nawoływania i śpiewu. Przyjrzymy się tradycyjnym instrumentom i ludowym inspiracjom tak w muzyce klasycznej, jak i jazzie. Sięgniemy do wielkich dzieł klasycznego kanonu, jak Wariacje Goldbergowskie Bacha (nr 51), opery Mozarta (nr 9), symfonie Beethovena i Dvořáka (nry 23, 47), Sonata na dwa fortepiany i perkusję Bartóka (nr 27), Błękitna rapsodia Gershwina (nry 32, 53) i Tańce symfoniczne z West Side Story Bernsteina (nry 1, 48, 55). To utwory „źródłowe” dla formacji kulturalnej współczesnej publiczności, które stanowią nieprzebraną kopalnię inspiracji dla kolejnych pokoleń, czerpiących z tych pierwowzorów pełnymi garściami.

Obsada

2024-09-27 | 21:30

Realizatorzy

Sponsorzy

  • ORGANIZATORZY

  • Instytucja kultury m.st. Warszawy
  • 40 lat Sinfonii Varsovii
  • WSPÓŁORGANIZATORZY

    Festiwal Szalone Dni Muzyki 2024 dofinansowano ze srodków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zrealizowano we współpracy z Narodowym Centrum Kultury.

  • - Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Narodowe Centrum Kultury
  • Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

  • - Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
  • WSPÓŁORGANIZATORZY

  • Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • CRÉA Folles Journées
  • Dofinansowano ze środków Centrum Edukacji Artystycznej

  • Centrum Edukacji Artystycznej
  • Fundacja Ogrody Muzyczne

  • Fundacja Ogrody Muzyczne
  • Projekt współfinansuje miasto stołeczne Warszawa

  • Projekt współfinansuje miasto stołeczne Warszawa
  • Mecenasi Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

    Partnerzy Akademii Operowej

  • - PZU
  • ORLEN
  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''