• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Sezon 2025/26
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Szalone Dni Muzyki - SZEŚĆ STRUN ŚWIATA (38)

14. edycja festiwalu: „Źródła” | BILETY DOSTĘPNE NA EVENTIM.PL

  • 29 września 2024 niedziela 12:00 Sala WODA (Sale Redutowe)
Daty spektakli
  • Czas trwania
  • Zdjęcia
  • Wideo

PROGRAM

Johann Sebastian Bach I Preludium C-dur z I księgi Das Wohltemperierte Klavier BWV 846 (oprac. Raphaël Feuillâtre)

François Couperin Les Barricades mystérieuses (Tajemnicze barykady) z VI suity (ordre) z II księgi Pièces de clavecin (Utworów na klawesyn, oprac. Antoine Fougeray) 

Jacques Duphly Médée (Medea) z III księgi Pièces de clavecin (oprac. Antoine Fougeray) 

Miguel Llobet Solés Wariacje na temat Fernanda Sora (La Folia) 

Isaac Albéniz Asturias z Suite espagnole (Suity hiszpańskiej) op. 47 

Agustín Barrios Mangoré La Catedral (Katedra)

I. Preludio saudade

II. Andante religioso

III. Allegro solemne

Astor Piazzolla Adios Nonino (oprac. Cacho Tirao)

WYKONAWCA

Raphaël Feuillâtre gitara

Recitale gitarowe mają specyficzny urok. Główne miejsce na estradzie zajmuje w nich nieduży, cichy instrument, na którym stosunkowo łatwo można nauczyć się grać – z pewnością każdy mógłby wziąć go do ręki i po chwili opanować podstawy. Nie każdy jednak potrafi wejść na taki poziom wirtuozerii i ekspresyjnego wyrafinowania, by za pomocą niepozornej gitary zahipnotyzować całą salę. Raphaël Feuillâtre potrafi, i to nie jedną – grywał bowiem w najznakomitszych filharmoniach świata, od Francji po Chiny, od Argentyny po USA.

W jego dłoniach instrument jest niczym kameleon, zmienia swoje oblicze, dostosowując się od rozmaitych stylów i rodzajów muzyki – nawet tej pisanej pierwotnie na klawesyn, fortepian czy podobny do akordeonu bandoneon. Gitarę usłyszymy więc w kanonicznym dziele barokowej polifonii (Bachowskim Preludium C-dur) i misternie tkanej miniaturze we francuskim style brisé (Les Barricades mystérieuses Couperina). Wydaje się jednak, że w jej naturze szczególnie leży granie muzyki słońca i rytmu, pełnych temperamentu i melancholii tańców: andaluzyjskiego flamenco (Asturias Albeniza) oraz argentyńskiego tanga (Adios Nonino Piazzolli).

– Karolina Dąbek (pisanezesluchu.pl)

Szalone Dni Muzyki 2024 powracają z bogatą i różnorodną propozycją 56 koncertów w ciągu trzech dni. Tegorocznym hasłem przewodnim festiwalu są Źródła. A podróż do źródeł to wyprawa fascynująca! Wędrować będziemy ku naturze: do szmeru bijącej wody i śpiewu ptaków, ale też pradawnych sposobów komunikacji międzyludzkiej – pierwotnego rytmu czy tradycyjnego nawoływania i śpiewu. Przyjrzymy się tradycyjnym instrumentom i ludowym inspiracjom tak w muzyce klasycznej, jak i jazzie. Sięgniemy do wielkich dzieł klasycznego kanonu, jak Wariacje Goldbergowskie Bacha (nr 51), opery Mozarta (nr 9), symfonie Beethovena i Dvořáka (nry 23, 47), Sonata na dwa fortepiany i perkusję Bartóka (nr 27), Błękitna rapsodia Gershwina (nry 32, 53) i Tańce symfoniczne z West Side Story Bernsteina (nry 1, 48, 55). To utwory „źródłowe” dla formacji kulturalnej współczesnej publiczności, które stanowią nieprzebraną kopalnię inspiracji dla kolejnych pokoleń, czerpiących z tych pierwowzorów pełnymi garściami.

Obsada

2024-09-29 | 12:00

Realizatorzy

Sponsorzy

  • ORGANIZATORZY

  • Instytucja kultury m.st. Warszawy
  • 40 lat Sinfonii Varsovii
  • WSPÓŁORGANIZATORZY

    Festiwal Szalone Dni Muzyki 2024 dofinansowano ze srodków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zrealizowano we współpracy z Narodowym Centrum Kultury.

  • - Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Narodowe Centrum Kultury
  • Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

  • - Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
  • Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
  • WSPÓŁORGANIZATORZY

  • Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • CRÉA Folles Journées
  • Dofinansowano ze środków Centrum Edukacji Artystycznej

  • Centrum Edukacji Artystycznej
  • Fundacja Ogrody Muzyczne

  • Fundacja Ogrody Muzyczne
  • Projekt współfinansuje miasto stołeczne Warszawa

  • Projekt współfinansuje miasto stołeczne Warszawa
  • Mecenasi Teatru Wielkiego - Opery Narodowej

    Partnerzy Akademii Operowej

  • - PZU
  • ORLEN
  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
    • Regulamin 2025/26
    • Regulamin promocji 21% 10 czerwca 2025
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''