Szalone Dni Muzyki - U ŹRÓDŁA UCZUĆ (3)
14. edycja festiwalu: „Źródła” | BILETY DOSTĘPNE NA EVENTIM.PL
PROGRAM
Mykoła Łysenko Uwertura do opery Taras Bulba [7’]
Tadeusz Baird Cztery sonety miłosne na baryton i orkiestrę wg Williama Szekspira [13’]
I. Andante: Spójrz, co tu ciche serce wypisało… (Sonet 23: O! learn to read what silent love hath writ…)
II. Allegretto con anima: Drwię, mając ciebie, z całej ludzkiej pychy… (Sonet 91: Having thee, of all men's pride I boast…)
III. Andantino, con amore: Słodka miłości… (Sonet 56: Sweet love…)
IV. Lento, con gran’ espressione: Jakże podobna zimie jest rozłąka… (Sonet 97: How like a winter hath my absence been…)
Henryk Wieniawski Allegro moderato (cz. I) z II Koncertu skrzypcowego d-moll op. 22 [10’]
Aleksander Lasoń Hymn i aria na orkiestrę smyczkową [10’]
Maciej Cisowski Qualia – Koncert na chór i orkiestrę (oprac. na orkiestrę) [10’]
1. Wstyd/upokorzenie/gardzący/żałosne/eliminacja
16. Pokój/błogość, ekstaza/doskonałe/iluminacja
17. Oświecenie/niedający się opisać/jaźń/obecność/czysta świadomość
Stanisław Moniuszko Mazur z I aktu opery Halka (oprac. Grzegorz Fitelberg) [6’]
WYKONAWCY
Grzegorz Guzera baryton
Martyna Dulemba skrzypce
Orkiestra Symfoniczna Młodej Filharmonii Międzyszkolnej – Orkiestra Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych w Żorach i Zespołu Szkół Muzycznych w Sosnowcu
Maciej Cisowski dyrygent
Szalone Dni Muzyki 2024 powracają z bogatą i różnorodną propozycją 56 koncertów w ciągu trzech dni. Tegorocznym hasłem przewodnim festiwalu są Źródła. A podróż do źródeł to wyprawa fascynująca! Wędrować będziemy ku naturze: do szmeru bijącej wody i śpiewu ptaków, ale też pradawnych sposobów komunikacji międzyludzkiej – pierwotnego rytmu czy tradycyjnego nawoływania i śpiewu. Przyjrzymy się tradycyjnym instrumentom i ludowym inspiracjom tak w muzyce klasycznej, jak i jazzie. Sięgniemy do wielkich dzieł klasycznego kanonu, jak Wariacje Goldbergowskie Bacha (nr 51), opery Mozarta (nr 9), symfonie Beethovena i Dvořáka (nry 23, 47), Sonata na dwa fortepiany i perkusję Bartóka (nr 27), Błękitna rapsodia Gershwina (nry 32, 53) i Tańce symfoniczne z West Side Story Bernsteina (nry 1, 48, 55). To utwory „źródłowe” dla formacji kulturalnej współczesnej publiczności, które stanowią nieprzebraną kopalnię inspiracji dla kolejnych pokoleń, czerpiących z tych pierwowzorów pełnymi garściami.
Sponsorzy
-
ORGANIZATORZY
-
WSPÓŁORGANIZATORZY
Festiwal Szalone Dni Muzyki 2024 dofinansowano ze srodków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zrealizowano we współpracy z Narodowym Centrum Kultury.
-
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.
-
WSPÓŁORGANIZATORZY
-
Dofinansowano ze środków Centrum Edukacji Artystycznej
-
Fundacja Ogrody Muzyczne
-
Projekt współfinansuje miasto stołeczne Warszawa
-
Mecenasi Teatru Wielkiego - Opery Narodowej
Partnerzy Akademii Operowej