Agostino Cavalca

Pochodzi z  Włoch, gdzie studiował sztukę. W 1982 roku przeniósł się do Paryża, by pracować jako projektant kostiumów operowych i teatralnych. Od 1995 roku współpracuje z Moshe Leiserem i Patrice’em Caurierem; wspólnie zrealizowali takie opery, jak: Carmen Bizeta, Fidelio Beethovena (Welsh National Opera), Rozkwit i upadek miasta Mahagonny Weilla (Lozanna), Ariadna i Sinobrody Dukasa (Opéra de Lyon), Łucja z Lammermooru Donizettiego (Opéra de Lyon i Théâtre du Châtelet), Kawaler srebrnej róży R. Starussa, Peleas i Melizanda Debussy’ego, Zaręczyny w klasztorze Prokofiewa, Pierścień Nibelunga Wagnera, Don Carlos Verdiego (Genewa), Juliusz Cezar Händla, Norma Belliniego (Salzburger Festspiele), Hamlet Thomasa, Madame Butterfly Pucciniego (Royal Opera House, Teatre del Liceu w Barcelonie), Jaś i Małgosia Humperdincka, Kopciuszek, Turek we Włoszech, Cyrulik sewilski Rossiniego (Royal Opera House), Czarodziejski flet Mozarta (Wiener Staatsoper) oraz Otello Rossiniego (De Vlaamse Opera). Ponadto projektował kostiumy do sztuk Goethego, Moliera, Szekspira, Racine’a i Marivaux.

fot. archiwum Royal Opera House)