
Urodziła się w rodzinie muzyków. W wieku czterech lat rozpoczęła naukę gry na fortepianie. Od dziesiątego roku życia śpiewała w chórze Grand Théâtre de Genève. Jest absolwentką reżyserii teatralnej na Uniwersytecie Bilkent w Angarze, gdzie odbyła studia według metody Stanisławskiego. Była jedną z najmłodszych reżyserów w historii, którym powierzono reżyserię spektaklu na deskach Stambulskiego Teatru Państwowego. Jej inscenizacja Peleasa i Melizandy Debussy'ego w 2014 roku została uznana za najlepszy debiut na brytyjskiej scenie operowej w plebiscycie portalu WhatsOnStage.
Wyreżyserowała takie opery, jak: Il tabarro Pucciniego (Festiwal Operowy Grimeborn, Londyn 2012), Peleas i Melizanda (Festiwal Operowy Grimeborn, Londyn 2013), Siostra Angelica Pucciniego (Talent Unlimited Festival, St James’s Church, Piccadilly 2014), Werther Massenet (Festiwal Operowy Grimeborn, Londyn 2014), The Rake’s Progress Strawińskiego (Bury Court Opera, 2015), Lakmé Delibes'a (Opera Holland Park, 2015), Capuleti i Montecchi Belliniego (Teatr Opery i Baletu w Tiranie, 2016), Cyganeria Pucciniego (Opera Państwowa w Ankarze, 2016), Samson i Dalila Saint-Saënsa (Festiwal Operowy Grimeborn, Londyn 2017), Siostra Angelica (Heraklion Saints Peter & Paul, Kreta 2018), Aurora Panizzy(Bury Court Opera, 2019), Puszka Pandory Alexa Woolfa (The Opera Story, 2020).
Zrealizowała także następujące spektakle dramatyczne: Intruz Maeterlincka i Łysa śpiewaczka Ionesco (Arcola Theatre 2014, Londyn), Mahmud and Yezida (Mungan) (Arcola Theatre, 2015), Children of War wg Eurypidesa (Arcola Theatre, 2016; British Museum, Londyn 2016), Cholera Street Kaçana (Arcola Theatre, 2017), Bądźmy poważni na serio Wilde’a (Hackney Showroom, 2018).