• Kontrast
      • Animacje: Wyłącz
      • Kontrast: A Domyślna wersja kolorystyczna A Czarny tekst na białym tle A Biały tekst na czarnym tle A Czarny tekst na żółtym tle A Żółty tekst na czarnym tle
      • Powiększ tekst: Ctrl plus
      • Pomniejsz tekst: Ctrl minus
      • Przywróć: Ctrl zero
  • Wybierz język angielski EN
  • Butik
  • Newsletter
  • VOD
  • Dla mediów
Teatr Wielki - Opera Narodowa Teatr Wielki - Opera Narodowa
  • Strona główna
  • Repertuar
    • Kalendarium
    • Sezon 2024/25
    • Wystawy
    • VOD
  • Bilety
    • Kup bilet
    • Informacje dla widzów
    • Zwroty biletów
  • Teatr
    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Kulisy
    • Historia
    • Kontakt
  • Działalność
    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Dla mediów
    • Organizacja imprez
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
    • Fundusze unijne
    • Dotacje celowe

Christian Fenouillat

Scenograf

Studiował architekturę w Grenoble. W 1975 roku zaczął projektować dla teatru. Projektował scenografię do takich oper, jak: Jaś i Małgosia Humperdincka, Maria Stuart Donizettiego, Kopciuszek, Cyrulik sewilski, Turek we Włoszech Rossiniego (Royal Opera House), Carmen Bizeta, Fidelio Beethovena, Orfeusz i Eurydyka Glucka (Welsh National Opera), Armida Rossiniego, Łaskawość Tytusa Mozarta (Théâtre des Champs-Elysées), Capuleti i Montecchi Belliniego (Lizbona), Wozzeck Berga, Hamlet Thomasa, Kawaler srebrnej róży R. Straussa, Pierścień Nibelunga Wagnera (Genewa), Jenufa Janáčka (Festiwal w Spoleto), Wielkość i upadek miasta Mahagonny Weilla (Lozanna), Ariadna i Sinobrody Dukasa, Łucja z Lammermooru Donizettiego (Opéra de Lyon), Tosca Pucciniego, Falstaff Verdiego, Słomkowy kapelusz Roty (Opéra de Nantes), Madame Butterfly Pucciniego, Hamlet (Royal Opera House i Barcelona), Clari Halévy’ego, Gesualdo Dalbaviego, Mojżesz w Egipcie, Hrabia Ory, Otello Rossiniego (Zurych), Solaris Glanerta (Bregencja), Juliusz Cezar Händla, Norma Belliniego (Salzburger Festspiele), Czarodziejski flet Mozarta (Wiener Staatsoper). Zrealizował scenografię do nagrodzonej inscenizacji Peleasa i Melizandy Debussy’ego (Bruksela), La chair empoisonnée (Théâtre de la Ville, Paryż) oraz sztuk m.in.: Lorki, Pirandella, Strindberga, Bonda, Synge’a oraz Marie N’Diaye (Nagroda Goncourtów 2009) we współpracy z reżyserem Christophe’em Pertonem.

fot. archiwum Royal Opera House

  • Strona główna
  • Udostępnij
do góry
  • Repertuar

    • Sezon 2024/25
    • Kalendarium

    Bilety

    • Abonamenty
    • Zakup biletów
    • Regulamin 2024/25
  • Teatr

    • Aktualności
    • Polski Balet Narodowy
    • Ludzie
    • Miejsce
    • Historia
    • Kulisy
    • VOD
    • Podcasty
    • Kontakt
  • Działalność

    • Edukacja
    • Galeria Opera
    • Muzeum Teatralne
    • Archiwum
    • Akademia Operowa
    • Konkurs Moniuszkowski
    • Butik
    • Wynajem kostiumów
    • Wynajem rekwizytów
  • Inne

    • Informacje dla widzów
    • Deklaracja dostępności
    • Mapa strony
    • Newsletter
    • Monitoring
    • Polityka prywatności / Cookies
    • Ochrona danych osobowych
    • Wejdź w obiektyw
    • Pasieka w Teatrze
  • Współpraca

    • Partnerzy i sponsorzy
    • Współpraca i wsparcie
    • Organizacja imprez
    • Ogłoszenia
    • Oferty pracy
    • Dla mediów
    • Zamówienia publiczne
    • Zamówienia na usługi społeczne
    • Biuletyn Informacji Publicznej
Logo Instagram

Teatr Wielki - Opera Narodowa, plac Teatralny 1, 00-950 Warszawa, skrytka pocztowa 59

Rezerwacja miejsc: +48 22 692 02 08 Centrala: +48 22 692 02 00 E-mail: [email protected]

Europejski Fundusz Rozwoju Regionalne
''