Damian Konieczek

Bas

fotografia artystyW 2005 roku ukończył Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi na Wydziale Wokalno-Aktorskim w klasie śpiewu solowego prof. Włodzimierza Zalewskiego.

W latach 2005-2006 był solistą Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu, w którym to zadebiutował partią Mnicha w Don Carlosie Verdiego w reżyserii Gianfranco de Bosio, a następnie Pimena w Borysie Godunowie Musorgskiego oraz Faraona w Aidzie Verdiego.

Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych między innymi przez Jewgienija Nesterenkę, Marię Fołtyn, Włodzimierza Zalewskiego, Ryszarda Karczykowskiego i Helenę Łazarską.

Brał udział w konkursach wokalnych w Polsce i za granicą,  został m.in. finalistą I Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Adama Didura w Bytomiu (2004), półfinalistą 25. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Belvedere w Wiedniu, otrzymał wyróżnienie i nagrodę specjalną Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków na III Konkursie Wokalnym im. Haliny Halskiej we Wrocławiu.

W latach 2006-2011 był solistą Opery Wrocławskiej, w której wykonał szereg pierwszoplanowych partii, m.in. Zachariasza w Nabucco Verdiego, Sarastra w Czarodziejskim flecie Mozarta, Zbigniewa w Strasznym dworze Moniuszki, Don Basilia w Cyruliku sewilskim Rossiniego, Lindorfa i Coppeliusa w Opowieściach Hoffmana Offenbacha, Sparafucile w Rigoletcie Verdiego i inne. Brał udział w realizacji opery Chopin Orefice’a (partia Mnicha) zarejestrowanej i wydanej na płycie CD przez firmę fonograficzną DUX.

W 2007 roku zadebiutował na scenie Opery Śląskiej w Bytomiu, śpiewając Pimena w Borysie Godunowie w reżyserii Wiesława Ochmana pod batutą Tadeusza Serafina. Tego samego roku wystąpił w Teatro Politeama Garibaldi w Palermo, gdzie wykonał partię basową w Requiem Mozarta z orkiestrą Sinfonia Siciliana pod dyrekcją Jana Lathama Koeniga, oraz wystąpił w Filharmonii Sudeckiej, śpiewając Pasję wg św. Jana Bacha pod batutą Niella Mussa.

W 2009 roku zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej  w Warszawie, występując jako Sarastro w przedstawieniu W krainie czarodziejskiego fletu wg Mozarta w reżyserii Beaty Redo-Dobber.

W 2010 roku pojawił się na deskach Opery Krakowskiej, wcielając się w rolę Masetta w Don Giovannim Mozarta w reżyserii Michała Znanieckiego pod batutą Łukasza Borowicza.

W 2012 roku zadebiutował na scenie Opery Nova w Bydgoszczy, występując jako Dulcamara w Napoju miłosnym Donizettiego w reżyserii Krzysztofa Nazara, a następnie jako Zachariasz w Nabucco, Sarastro w Czarodziejskim flecie, Wodnik w Rusałce Dvořáka, Stolnik w Halce Moniuszki i Bonzo w Madamie Butterfly Pucciniego.

W 2013 roku wystąpił na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie, gdzie wykonał partię Przewoźnika w Qudsji Zaher Pawła Szymańskiego w reżyserii Eimuntasa Nekrošiusa pod batutą Wojciecha Michniewskiego.

W 2014 roku na XXIV Festiwalu Mozartowskim w Warszawie na deskach Opery Kameralnej zadebiutował partią Osmina w Uprowadzeniu z seraju Mozarta w reżyserii Eweliny Pietrowiak pod batutą Rubena Silvy.

W swoim repertuarze posiada również repertuar oratoryjno-kantatowy, taki jak: Stabat Mater op. 58 Dvořáka czy IX Symfonię op. 125 van Beethovena.

Brał udział w licznych tournée w kraju i za granicą, między innymi z Operą Wrocławską, Operą Śląską w Bytomiu, Teatrem Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu czy z Agencją Artystyczną Pro Musica, z którą w 2015 roku, wcielając się w rolę Zachariasza, dokonał nagrania DVD opery Nabucco w reżyserii Feliksa Tarnawskiego pod batutą Jerzego Salwarowskiego, wydanego przez firmę fonograficzną GM Records.

W 2018 roku pojawił się znowu na deskach Opery Nova w Bydgoszczy, wcielając się w rolę Don Alberta w operze Awantura w Recco, czyli Drzewko wolności Macieja Małeckiego i Wojciecha Młynarskiego w reżyserii Macieja Wojtyszki pod batutą Anny Duczmal-Mróz.

Od 2018 roku jest solistą Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu.