Dominik Sutowicz

Tenor

Dominik SutowiczW 2008 roku ukończył Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasie śpiewu solowego prof. Andrzeja Niemierowicza. Jeszcze w tym samym roku został zaangażowany jako solista w Teatrze Wielkim w Łodzi, gdzie debiutował partią Freda Eynsford-Hilla w musicalu My Fair Lady F. Loewego. Uczestniczył w kursach wokalnych prowadzonych przez m.in.: Helenę Łazarską, Kałudi Kałudowa, Piotra Kusiewicza. Otrzymał pierwsze wyróżnienia na I Festiwalu Włoskiej Muzyki Operowej Belcanto Per Sempre (2012).

Jego repertuar obejmuje partie m.in.: Maxa (Wolny strzelec Webera), Don José (Carmen Bizeta) Cavaradossiego (Tosca Pucciniego), Pinkertona (Madama Butterfly Pucciniego), Manrica (Trubadur Verdiego), Steuermana (Latający Holender Wagnera), Stefana (Straszny dwór Moniuszki), Gastona (Traviata Verdiego), G. Barinkaya (Baron cygański J. Straussa). Poza muzyką operową wykonuje również dzieła oratoryjne takie, jak: Msza koronacyjna Mozarta, czy Requiem Verdiego. Msza koronacyjna pod dyrekcją H. Wierzchonia została nagrana i wydana jako CD.

Współpracuje z Operą Krakowską, gdzie śpiewał partię Manrico w Trubadurze Verdiego i Teatrem Wielkim Operą - Narodową w Warszawie gdzie w sezonie 2015/16 kreował partię Stefana w Strasznym dworze Moniuszki w reżyserii Davida Pountneya, pod kierownictwem muzycznym Andriya Yurkevycha.

Pracował z takimi reżyserami, jak: Waldemar Zawodziński, Mariusz Treliński, Krystyna Janda, Janina Niesobska, Wojciech Walasik, Jacek Gąsiorowski, Laco Adamik, Herbert Adler, Michał Znaniecki oraz dyrygentami: Tadeusz Kozłowski, Łukasz Borowicz, Tadeusz Wojciechowski, José Maria Florêncio, Tadeusz Wiencek, Dariusz Różankiewicz, Piotr Wujtewicz, Michał Kocimski, Bassem Akiki, Sławomir Chrzanowski, Tomasz Tokarczyk, Krzesimir Dębski.

Od września 2016 roku Dominik Sutowicz współpracuje z Tiroler Landestheater w Innsbrucku, gdzie w 2016 śpiewał partię Księcia w operze Rusałka Dvořáka. Jeszcze w 2017 roku wystąpi w partii Hoffmanna z Opowieści Hoffmanna Offenbacha, a w 2018 w partii tytułowej w operze Rienzi Wagnera.